Ik heb rode, vochtige plekken rond me penis, weet iemand wat dit is?

Ik heb het al drie jaar en het is ook eventjes weggeweest. Sinds een jaar zijn de rode plekken ook vochtig en jeuken ze soms. Het lijkt op een ondiepe snee naast me penis waar soms een korstje op zit en wanneer ik masturbeer of eraan krab gaat het open en komt er een klein beetje vocht uit. Sinds een week ruik ik het ook een beetje. Weet iemand wat dit is, durf er niet mee naar de dokter te gaan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.3K
ronron1212
9 jaar geleden
Ga naar je huisarts
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om te voorkomen dat het erger wordt zou ik, zoals mijn voorganger al meldt, toch naar de huisarts gaan. Hij of zij staan niet gauw ergens van de kijken. Als je het niet doet zal je er spijt van krijgen.
Poet
9 jaar geleden
Dokters zijn wel meer gewend hoor...
Cryofiel
9 jaar geleden
Zijn het van die plekken die mijn moeder vroeger "smetplekken" noemde? Ik had ze wel eens onder mijn oorlelletje. Ook nu heb ik ze nog heel af en toe, zo eens per jaar of zo, onder de kleine teen. Is het zoiets, of ziet het er echt heel anders uit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jij weet het niet, wij weten het niet.
Ga dus, hoe moeilijk het ook is naar je huisarts.
Die zijn al heel wat gewend dus vinden inderdaad bijna niks raar en voor hetzelfde geld is het iets ergs
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat het is zal een dokter moeten onderzoeken.
Zo snel mogelijk een afspraak maken dus.
En maak je niet druk, een dokter heeft geheimhoudingsplicht, en heeft ook al veel ergere dingen gezien.
Dat je masturbeert kun je ook rustig vertellen, daar zal de dokter ook niet van schrikken, dus wees verstandig en ga zo snel mogelijk bij de huisarts langs succes en beterschap

Het beste antwoord

Hiervoor kunnen meerdere oorzaken zijn, maar de meest waarschijnlijke is een gewone schimmelinfectie van de huid. Deze komt voornamelijk voor op warme en vochtige plaatsen, zoals de voeten maar ook de vagina bij vrouwen. Een schimmelinfectie van de huid is vrij makkelijk te behandelen met een schimmelcreme die je zonder recept van de huisarts kunt kopen: http://www.leef.nl/zelfzorg/schimmel/canesten-skin-creme-bayer-uad-30g.html? Gebruik deze creme 2 weken op en rond de plek. Zijn de klachten dan nog niet over dan kun je er het beste mee naar de huisarts gaan. Het kan dan om een SOA gaan, zoals condolymata acuminata (genitale wratten) of een herpes infectie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eerst en vooral,... ik ben geen arts dus ik zeg enkel wat ik denk, weet en op internet vond. Wil je zeker zijn, ga naar je huisarts. Die hebben echt wel ergere dingen gezien.

Het eerste waar ik aan dacht was : schimmelinfectietje. Tot ik wat meer las over dat korstje.
Dus op internet zitten opzoeken.

Wat kan er op een penis allemaal rode vlekken geven...
Smetvlekken ( soort eczeem zo blijkt )
Balantis ( soort ontsteking / eczeem door wrijving - irritatie van slijmvlies ) vaak verwart met een schimmel. Vaak ook komt er nadien een schimmel extra bij.
Overdreven veel en hard masturberen
psoriasis
Iets meer SOA-ig

btw toch zeker dat het korstjes zijn en geen wratten?

In de bron heb ik een link staan naar een site waar er ook vaak zulke vragen komen. Heb er zeker 5 zien staan over rode vlekjes in diezelfde streek. Daar zijn de antwoorden meestal wat hierboven reeds staat. nl Smetvlekken.

Toegevoegd na 15 uur:
Balanitis moet het dus zijn
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Het tweede woord in je opsomming moet "Balanitis" zijn, met twee i's.
Eigenlijk kunnen het twee dingen zijn : een schimmelinfectie (en daar moet je toch echt even mee naar de dokter ; dan ben je er in no time van af) of een verkeerde hygiene (niet per definitie een slechte) .

Ook als het een infectie is is er niet echt haastige spoed, dus voor je die stap zet - die lang niet zo groot is als jij denkt ; dokters krijgen heel wat te zien - kun je nog wel zelf wat proberen .

Draag geen ondergoed van synthetische stof. Leuk, al die microfaser onderbroeken, maar hou het maar even een poosje gewoon bij katoen. En liefst een ruim model, dat de boel wat lucht krijgt. Probeer ook in je vrije tijd geen strakke broeken te dragen.
Zorg na het wassen (met zeepvrije waslotion of iets anti-allergisch als Neutral) dat de boel heel goed droog is. Verzorg de huid eventueel met een iets als bijvoorbeeld uierzalf of een creme die geschikt is voor de gevoelige, kapotte huid zoals bijvoorbeeld Sudocrem. Als het om smetplekken gaat, moeten ze zo na verloop van tijd verdwijnen. Zoniet, dan zal er toch even naar gekeken moeten worden.