Kaakchirurgie zit in het basispakket, dus dat wordt gewoon vergoed. Houd er wel rekening mee dat je wel het eigen risico moet betalen.

Toegevoegd na 29 seconden:
*Vergoed door elke zorgverzekeraar
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Zou dat ook gelden voor een cosmetische operatie, niet nodig voor het gebit maar alleen om er beter uit te zien?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed punt en het antwoord is, niet altijd. De valkuil hierbij is dat een "cosmetische/esthetische" operatie niet valt onder kaakchirurgie en ook niet gedaan wordt door een kaakchirurg, maar een plastisch chirurg. Dan moet er ook nog onderscheid gemaakt worden tussen een esthetische behandeling (puur omdat de patiënt het mooi vindt) en een reconstructieve behandeling (ongeluk, tumor etc.). De reconstructieve behandeling wordt vergoed uit het basispakket en bij esthetische operaties moet er een goede reden zijn (bijvoorbeeld psychologische schade, bijvoorbeeld bij pesten door flaporen etc.). Uiteraard moet je wel een indicatie hebben voor de kaakchirurgie, maar dat is logisch, want je gaat niet voor de lol naar de kaakchirurg.

Andere antwoorden (1)

allen, valt onder de basisverzekering