indirect bijtende stof in oog gevaarlijk?

Ik heb het product HGschimmel reiniger over mijn hand en trui mouw flink geknoeid omdt de fles niet goed dicht zat.. 2 uur later heb ik met mijn mouw van mijn trui in mijn oog gewreven.. mouw was opnieuw nat geworden van het handen wassen en er zit zat ook nog HG anti schimmel op omdat ik het gemorst had.. toch maar na een kwartier/half uur besloten mijn ogen uit te spoelen voor de zekerheid. Is dit voldoende? ??

Ogen zijn niet rood
Ogen zijn helder van kleur, niet dof

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Rieneke1
9 jaar geleden
Je hebt geen last? Dan zou ik me verder niet druk maken hierover.

Antwoorden (2)

Volgens het etiket kan het de ogen gaan irriteren. Maar het hoeft niet schadelijk te zijn voor de ogen. De stappen die volgend het etiket moest ondernemen waren: 1. De ogen uitspoelen met grote hoeveelheden water voor minstens 15 minuten. 2. Arts raadplegen en het etiket laten zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is met direct contact. Ik heb indirect contact gehad met de ogen weet niet of dat dan ook zo is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou geen risico nemen, bel je huisarts met dit verhaal.
omdat de mouw van je trui al opgedroogd was, is de meeste stof al vervlogen.
En omdat je geen klachten aan je oog had/hebt, denk ik dat, als er al iets in je oog terecht is gekomen, dit zo weinig is, dat het geen schade oplevert.