Omdat er door het rottingsproces gassen ontwikkelen in het lichaam waardoor het opzwelt. Daardoor komt iemand die verdrinkt na enkele weken meestal vanzelf boven drijven.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ wat voor gassen zijn dit?
paulus811
14 jaar geleden
Cindy1985, de gassen die bij ontbinding vrijkomen zijn waterstofsulfide, koolstofdioxide, methaan, ammonia, zwaveldioxide en waterstof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thnx, voor de info!

Andere antwoorden (2)

Is dat zo? Nooit gehoord eigenlijk...
Misschien loopt het lichaam vol met water?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste dagen kan het ook osmotische werking zijn.
In een poging tot Jip & Janneke taal:
Het lichaam bevat opgeloste dtoffen zoals zouten in cellen en bloed. Het water bevat minder zouten waardoor de natuur beide in evenwicht wil brengen. Omdat de zouten het lichaam niet uit kunnen, zal er water het lichaam in getransporteerd worden.