Kan je buik direct na het eten dikker worden?

Mijn vriendin beweert telkens 5 minuten na het eten dat haar buik dikker is geworden. Ik zeg dat dit onmogelijk is. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.3K
Ivana
9 jaar geleden
Ik hoor mensen wel eens zeggen dat ze tijdens het eten hun broek op "de vreethaak" moeten zetten. Dat betekent dus zoveel als : even wat meer ruimte maken. Ik heb zoveel gegeten dat mijn kleding te strak zit.
Mijn antwoord is dus "ja".
Ritsuka
9 jaar geleden
Als je heel dun bent en er komt dan voedsel in je maag, dan zet deze wel even uit ja, dat je kunt zien
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana, toen mijn schoonzus voor het eerst bij ons thuis kwam eten floepte dat per ongeluk uit haar mond. Ze geneerde zich enorm maar wij moesten er allemaal om lachen en mijn moeder, die gekookt had, vatte het als een compliment op wat het ook was want het was een teken dat mijn schoonzus het eten lekker vond. Ze is er later nog dikwijls mee geplaagd.
Ivana
9 jaar geleden
Rotterdammers? :))

Het beste antwoord

Je maag is dan even gevuld, en misschien je darmen, en als je erg mager bent kun je dat een klein beetje zien (en voelen als je net effe wat teveel gegeten hebt), maar er is beslist nog geen vet bij aangekomen. Daar gaat wel even een tijdje overheen.
Haar buik kan dus wel dikker zijn of lijken geworden na het eten, maar een keertje goed poepen en hij is weer zo plat als daarvoor.

Wanneer je daadwerkelijk teveel eet, wordt het teveel via je lever en je bloed afgezet in je lichaamscellen en daar opgeslagen. Daar heeft je lichaam een dag of twee voor nodig. Maar vetcellen worden over het hele lichaam afgezet, en voor je echt wat aaqn je buik kun ZIEN ben je zo een kilo, eerder twee wellicht, verder - wat neerkomt op 9.000 -18.000 calorieen teveel voedselinname. Dus meer dan je ' mag' eten voor je gewicht en activiteiten. Voor een doorsnee vrouw van 1.70 en gezond gewicht betekent dat vijf tot tien keer zoveel als ze zal mogen hebben op een dag, en je maakt mij niet wijs dat je vriend dat redt in 1 maaltijd.

Toegevoegd na 23 seconden:
sorry, je vriendin ; tikfout.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik krijg al een vetbuikje,als ik een dag teveel eet?
Ritsuka
9 jaar geleden
in 1 dag erbij is het geen vet harriet07. Dan is het gewoon darminhoud, en eventueel vocht vasthouden door bijvoorbeeld zout eten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je Ritsuka

Andere antwoorden (1)

Ligt eraan: misschien hapt ze veel lucht naar binnen tijdens het eten? Dan zou het wel kunnen.