Is een stroomschok van mijn lader in het stopcontact slecht ?

Dat ding van mijn lader dat in de stopcontact zit is stuk, dat groene ding stak uit en ik raakte het perongelijk aan, ik voelde een stroomschok, ik ben bang dat er iets is dan met mijn gezondheid gebeurt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5K

Antwoorden (2)

Heb je last van duizeligheid of misselijkheid? Want dan kan het zijn dat dit inderdaad gevolgen heeft. Wacht liever af tot morgen. Als je je morgen duizelig of misselijk voelt raadpleeg dan een arts want dan zou het medische complicaties kunnen voortgebracht hebben, anders hoef je je weinig zorgen te maken.

Toegevoegd na 42 seconden:
De kans op medische complicaties is echter zeer klein.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben een beetje misselijk in mijn buik, ik durf het niet tegen mijn oudera te vertellen ik weet niet waarom
Amadea
9 jaar geleden
Hadden ze jou soms al gewaarschuwd dat het snoertje kapot was? Zo niet, dan zie ik geen reden waarom je dat niet aan je ouders zou vertellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien ben je nu misselijk van de spanning die dit alles bij jou heeft veroorzaakt.
De kans dat je hier lichamelijke schade door hebt opgelopen is echt heel klein.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn wijsvinger voelt alsof hij verbrand was
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb geen raar gevoel meer in mijn vinger, ik ben ook niet misselijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het echt om een elektrisering gaat kunnen symptomen lang uitblijven. Dat betekent niet dat het niet heel ernstig kan zijn. Daarom altijd een arts raadplegen na een elektrisering!
De vraag is wat je hebt aangeraakt.

Als er geen stroom op die kabel stond heb je waarschijnlijk gewoon een statische ontlading gevoeld. Niets aan de hand dan.

Als er wel een (gevaarlijk hoge) spanning op die kabel stond werd je geëlektriseerd. Het is dan heel belangrijk dat je zo spoedig mogelijk een arts raadpleegt. Ook indien je geen symptomen vertoond! Er kunnen namelijk best een aantal uren of misschien zelfs dagen zitten tussen de elektrisering zelf en de uiteindelijke gevolgen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn lader zat nog in het stopcontact
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar dat wil niet zeggen dat de kabel die je hebt aangeraakt onder spanning stond. Het kan namelijk ook een aarding geweest zijn die je hebt aangeraakt.