Een menselijke cel heeft zowel een celkern als een celwand. Bij die wand moet je niet denken aan een soort plastic zakje. Het is in feite een soort vet. Sommige stoffen kunnen er doorheen, andere weer niet.
Als diabeet heb ik daarmee te maken. Glucose kan bijvoorbeeld uit zichzelf niet door de celwand heen. Het gebruikt insuline als een soort taxi. Heb je type 2 diabetes dan wordt de celwand ongevoeliger voor insuline en heb je (ik dus) een probleem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alle cellen hebben een celkern. Maar een menselijke cel heeft, in tegenstelling tot een plantencel, geen celwand. Alleen, behalve de celkern, nog het cytoplasma en het celmembraan.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Elke menselijke cel heeft een celkern, behalve de rode bloedcellen.
Overigens hebben cellen nog wel meer onderdelen behalve de kern, membraan en cytoplasma.