Ik fiets elke dag gemiddeld 10/20 km ik eet gezond maar kom steeds paar kg bij hoe kan dat?

tot mei 2014 fietste ik korte stukjes.
vanaf ongeveer Mei 2014 Fiets ik elke dag 20 km 10 heen en 10 terug.
Eten doe ik normaal uitgezonderd van een keer een feestje maar dst mag ook wel eens een keertje natuurlijk.. maar op de een of andere manier kom ik toch bij Maar het valt aan mijn uiterlijk niet echt op.
Ik zelf denk dat het door eventueel sterker en zwaarder worden door spieren. Maar ik dacht ik zet deze vraag eens op Goeievraag .

9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De spiegel kan de vraag het snelst beantwoorden.
Nog beter een foto in van een tijdje geleden, of iemand anders laten kijken.
tinus1969
9 jaar geleden
Wat vind je zelf 'normaal' eten? Hoe oud ben je?

Het beste antwoord

Je schrijft niet hoeveel kg je inmiddels bent aangekomen.
Van spieren kun je hooguit een kg of 2 zwaarder worden, meer niet. Het kan zijn dat je lichaam a.h.w. aan het sparen is doordat je nu meer beweging hebt maar dan zou dat sparen nu wel zo'n beetje afgelopen moeten zijn.
Weet je zeker dat je niet meer bent gaan eten of meer verkeerde dingen bent gaan eten?
Als je blijft aankomen zonder duidelijke oorzaak ga dan even langs de huisarts en vraag eventueel een verwijzing naar een diëtiste. Misschien is er iets anders aan de hand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
molenaar
9 jaar geleden
Hallo,
5kg ongeveer .
naar mijn idee eet ik het zelfde als voor die tijd
tinus1969
9 jaar geleden
Als je naar huisarts gaat: schildklier laten controleren.

Andere antwoorden (2)

Je aanname is correct. Dit komt omdat je vetweefsel aan het vervangen bent met spierweefsel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gezond eten zegt niks. Je kunt ook te veel eten van gezond voedsel.
Het kan zijn dat je gewoon dikker bent geworden, meer vet dus.
Het zou ook kunnen dat je meer spiermassa op hebt gebouwd, dan kun je iets zwaarder zijn, maar dan zou je het wel moeten merken aan je kleding.
Dat bijvoorbeeld je broek bij de taille losser zit en bij je bovenbenen strakker (wegens de spieren die je opbouwt door het fietsen)

Toegevoegd na 38 seconden:
houd eens bij hoeveel je eet op een dag, zeker als je langzaam aan blijft komen terwijl je beweging hetzelfde blijft.
Ritsuka