Wat moet ik doen?

Hallo, ik ben een meisje van 17 en ben al 2 jaar samen men mijn vriend.
Ik neem reeds 8 maanden de pil en we gebruiken ook een condoom. Normaal gezien is mijn menstruatie telkens op zaterdag maar vorige maand viel deze zondagmorgen. Ik panikeerde en liet een bloedtest nemen bij de dokter die negatief bleek te zijn. Dit keer viel mijn menstruatie opnieuw later, nl. zaterdagnacht. Ik vond dit niet meer normaal dus begon ik dingen op te zoeken op internet. Hieruit bleek dat sommige vrouwen die een bloedtest hadden gedaan, ook een negatieve uitslag hadden gekregen omdat deze te vroeg werd gedaan. Dus ik ging opnieuw en kreeg gisteren te horen dat dit terug negatief was. Ik maak me erg druk en heb de laatste dagen erg weinig gegeten. Er staan namelijk ook getuigenissen op blogs van vrouwen die negatieve bloed-en urinetesten hadden maar uiteindelijk 4 maand zwanger bleken te zijn na een echo. Ik weet niet meer wat ik moet geloven. Ik voel me slecht en heb de laatste dagen veel hoofdpijn en weinig eetlust. Kan iemand me helpen? Zou een echo nodig zijn of moet ik meer vertrouwen hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken over zo weinig verschil, als je niet meer menstrueert hoef je je pas zorgen te maken. Waarom vraag je dit niet aan de dokter als je er toch zit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals de vorige reactie al schreef,je maakt je te druk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je lichaam is geen machine. Het kan wel eens afwijken van de standaard. Er zijn zoveel redenen waardoor je een paar uur later kan zijn. Maar zolang je het veilig doet. En je gewoon ongesteld wordt is de kans minimaal dat je zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo, je bent 17 en je lichaam is ook volop bezig met hormonen. De pil is om te voorkomen dat je zwanger raakt. Na elke strip van 3 weken zit een pauze tussen om je baarmoeder schoon te maken (menstruatie dus) het kan dus inderdaad zijn dat je het dan een dag later menstrueert. Dit is gewoon een reactie van het lichaam dat zegt: ik krijg de pil niet meer, dus moet ik gaan schoonmaken.
De verhalen die jij beschreef, zijn extreme gevallen en waarschijnlijk hebben ze de pil niet serieus ingenomen, maar een paar keer 'vergeten'.
En het feit dat jullie ook nog de condoom gebruiken is dubbele zekerheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Anoniem2014, Ik zou je voor in de toekomst eigenlijk maar één ding willen aanraden: ga alsjeblieft NOOIT googlen wanneer je iets onder de leden denkt te hebben, maar ga naar de dokter. Daar is absoluut geen schande in, en bovendien heeft hij/zij een beroepsgeheim, dus zelfs je ouders en je vriend komen niks te weten. Wat betreft het Googlen / blogs kijken; voor je het in de gaten hebt ben je ervan overtuigd dat je iets vreselijks hebt wanneer je eigenlijk alleen maar af en toe moet hoesten! Praktijkvoorbeeld: ik heb hier en daar rode puntjes op mijn lijf. Gewoon een wat dunnere huid hier en daar, ik heb het al jaaaaaren (ik ben 43 en ik kan me niet anders herinneren dan dat ik het altijd al heb gehad). Niks aan de hand. Maar als ik er naar ga Googlen heb ik op z'n minst drie soorten kanker en moet mijn milt er uit (echt! ik kwam dat tegen als 'oplossing'). Google kan je vriend zijn, maar ook je vijand. Vooral als je onzeker bent! Nogmaals: ga voortaan meteen naar de dokter, die heeft er voor geleerd. Zelfs bij het maken van een afspraak hoef je niet tegen de assistente te zeggen waarover het gaat.
Ritsuka
9 jaar geleden
nooit zomaar googlen, zoals hierboven, dan heb je gelijk enge ziektes enzo

Antwoorden (1)

Als je de pil slikt, word je niet ongesteld. Je hebt een onttrekkingsbloeding wanneer je een tijdje stopt met de pil. In die week krijg je een onttrekkingsbloeding. Je baarmoederslijmvlies wordt maar minimaal opgebouwd onder invloed van de pil, en daarom is de onttrekkingsbloeding die optreedt, puur een reactie op de plotselinge hormoonschommeling doordat je tijdelijk stopt met de pil. Omdat er zo weinig baarmoederslijmvlies wordt opgebouwd, is de onttrekkingsbloeding vaak veel lichter dan de normale menstruatie die je had. Bij sommige vrouwen blijft na verloop van tijd de onttrekkingsbloeding zelfs helemaal weg in de stopweek of wordt het bloedverlies steeds minder. Dat is niet iets om je zorgen over te maken. Je zou kunnen overwegen om de pil wat langer door te slikken zodat je minder vaak zo’n onttrekkingsbloeding hebt. De pil wordt nóg veiliger als je hem langer doorslikt, omdat een aantal vergeten pillen dan kunnen tellen als stopweek. Zolang je minimaal 21 dagen achtereen de pil slikt (langer mag, korter niet) en je maximaal 7 dagen stopt tussendoor (korter mag, langer niet) ben je beschermd tegen zwangerschap. Als je de pil acht weken slikt en je vergeet hem een paar keer, is de kans groter dat je wel minimaal 21 dagen hebt geslikt dan wanneer je elke keer na 21 dagen stopt. Maar het is jouw keus: sommige vrouwen hebben wat sneller doorbraakbloedingen bij doorslikken, je zult dus een manier moeten vinden die bij jouw lijf past.

Als ik je verhaal zo lees, denk ik inderdaad dat je wat meer vertrouwen moet hebben. Een keer een dag later een onttrekkingsbloeding krijgen, zegt niets over een mogelijke zwangerschap. Niet alleen is de pil bij juist gebruik erg veilig, jullie gebruiken daar ook nog een condoom bij. Je bent dus dubbel beschermd. De verhalen van vrouwen die zwanger zijn geworden terwijl zij de pil slikten, zullen ongetwijfeld groot uitgemeten worden op internet. De verhalen van de vele vrouwen die jarenlang de pil hebben geslikt en nooit zwanger zijn geworden, lees je echter niet. Internet vertelt je altijd de zeldzame verhalen. Daarbij is het nog maar de vraag of die vrouwen de pil altijd wel juist gebruikt hebben of dat zij niet ziek waren waardoor de pil minder kan werken. Zwanger worden terwijl je de pil juist gebruikt, is ontzettend zeldzaam. Zwanger worden terwijl je de pil én condooms juist gebruikt, *bijna* onmogelijk. De kans op óók nog eens verschillende fout-negatieve zwangerschapstesten, niet meer te berekenen.