Als een bromvlieg in je mond komt, kan hij dan ziekten of wormen overbrengen?

een bromvlieg kan volgens wikipedia ziekten overbrengen, ik vroeg me dus af hoe hij dat dan zou moeten doen? bijv. een bromvlieg vliegt je mond in en je spuugt hem daarna uit, zou hij dan ziekten of wormen hebben kunnen overbrengen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

De kans is uitermate klein want er zitten in je mond-keel zeer veel afweermechanismen in speeksel en slijmvliezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
En voor het geval je hem/haar doorslikt, het maagzuur overleven ze niet.
Als die vlieg eerst op een hoop stront heeft gezeten of rottend eten, en later over je lippen kruipt als jij slaapt, of over je eigen eten, dan is er zeker een mogelijkheid dat je ziekmakende bacterien binnenkrijgt.