Is het gezond om deodorant letterlijk 1cm. van je huid af, op te spuiten?

Toegevoegd na 31 seconden:
Kan het kwaad of brengt het schade aan je huid aan? (Wij gebruiken Rexona)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Een spuitdeo is natuurlijk flink koud als deze van dichtbij op je huid sprayed. Sterker nog, je kunt je huid hierdoor 'verbranden'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heel simpel: als het geen pijn doet, kan het geen kwaad.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar baseer je dat op?
Cryofiel
14 jaar geleden
Waarom zou het wél schadelijk kunnen zijn? Hetzelfde met de tuinslang: is het gevaarlijk met een tuinslang op je hand te spuiten vanaf 1 cm afstand? Ook daar geldt: als het geen pijn doet kan het geen kwaad, doet het wel pijn dan is het mogelijk dat het het wel kwaad kan (maar dat hoeft niet eens, het kan best zijn dat het alleen maar pijnlijk is en verder niets). Tegenvraag: waarom zou het volgens jou wél schadelijk kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee, ik zou niet weten of het schadelijk is of niet. Misschien drijfgas dat via je porien in je lichaam terechtkomt ofzo als je het van zo'n korte afstand doet of iets in die trant. Maar dat weet ik niet hoor, ik beweer ook niet dat het schadelijk is.
Ik vroeg me alleen af of je gewoon denkt dat het niet schadelijk is, of dat je dat ergens op baseert.
Cryofiel
14 jaar geleden
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het schadelijk zou zijn. Of je nu vanaf 1 cm spuit of vanaf 5 cm, zolang je evenveel deo opspuit komt er evenveel drijfgas in je poriën. Dat maakt allemaal geen verschilt. Je kunt ook zeggen: als je op het perron staat en er komt een trein voorbij, en je staat op drie meter van de rand van het perron - dan kan dat geen kwaad. Maar als je nu op 30 cm van de rand van het perron gaat staan, kan het dan wel kwaad? Ook op die vraag zou ik hebben geantwoord: zolang de rijwind van de trein niet te hard aan jou rukt, kan het geen kwaad. Voel je de rijwind te krachtig rukken, dan kan het wel kwaad. En ook dan had jij me kunnen vragen of ik gewoon denk dat het geen kwaad kan, dan wel of ik dat antwoord ergens op had gebaseerd...
De kracht van de straal is niet schadelijk voor je huid. De deodorant dringt ook niet dieper in je huid. Een voordeel is dat er minder van in de lucht komt, zodat je minder van het spul inademt.