Hoe noem je de binnenkant van je elleboog nou?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
18.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel je ellebrouw of je armholte?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
m'n elleboogoksel noem ik 't altijd...

Het beste antwoord

Misschien net als je knieholte, je elleboogholte?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

de kromming van je arm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat noem je gewoon binnenkant van de elleboog.
Ook in de medische wereld doen ze dat.
Het enige verschil is de knobbel aan de buitenkant van de elleboog dat is de epicondylus lateralis en die aan de binnenkant de epicondylus medialis.

Dus voor binnenkant van de elleboog is geen ander woord..dat noemen ze een gat of leemte in de taal!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gat_of_leemte_in_de_taal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als de teen naast je grote teen hebben veel dingen geen eigen naam. In andere talen hebben zulke dingen soms wel een naam. In het Engels heb je wel namen voor je Hallux of grote teen, je wijsteen, je middelteen, je vierde teen en je kleine teen of babyteen. Het (medisch Latijn geeft ook vaak namen aan lichaamsdelen. Een woord voor de binnenkant van je elleboog ken ik helaas niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie

http://www.goeievraag.nl/vraag/binnenkant-elleboog-bedoel-binnenkant-arm.8587

Daar staat het goede antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat antwoord klopt niet;-)
Dat antwoord is de knobbel van de binnenkant van de elleboog!
Dat is:Het achter de elleboog hebben holtetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heet "interno articulatio cubiti"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Triest men kent niet eens meer Latijn vandaag de dag, maar dit is toch echt de medische term.
je eloksel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
elleboogholte heet dat