Bestaan er accesoires waardoor je een betere conditie krijgt?

Bv. speciale tape of iets dergelijks? Buiten oefeningen en trainen...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Nee, conditie moet je toch echt zelf trainen. Dat kun je niet laten doen door iets.
Een stopwatch kan je wel helpen, die kun je gebruiken om interval trainingen te doen, maar verder zijn er geen snelle trucjes.

Toegevoegd na 19 minuten:
Het is net als bij afvallen, daar bestaan ook geen trucjes voor om gezond en blijvend af te vallen. Gezond eten, op je porties letten, voldoende bewegen/sporten en voldoende slapen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoel geen trucjes oid die je "rechstreeks" helpen met afvallen, maar bijvoorbeeld speciale tape , die je spieren opwarmt , waardoor je beter loopt enz...
Het is maar een voorbeeld
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik zie het nut van verwarmende tape niet zo, als je even 5 minuten de tijd neemt om een warming up te doen heb je ook warme spieren.
En dan maak je ze gelijk los, dat heeft meer nut dan alleen een verwarmingselementje ertegen doen. Goede schoenen is trouwens wel handig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die tape is puur een voorbeeld, ik bedoel zo'n dingen
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik ken wel zo'n masker dat hoogte simuleert, waardoor ademen veel zwaarder word. Daarmee kun je als het goed is wel iets sneller conditie opbouwen. Maar je moet al wel een basis hebben voordat je daarmee begint.
Ritsuka
9 jaar geleden
Dan heb je zoiets wat de persoon in het groene shirt heeft: http://obstakels.com/wp-content/uploads/2014/06/10330254_1486464168254104_2674013079055283993_n-660x330.jpg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe noemt dat masker?
Ritsuka
9 jaar geleden
Geen idee, maar het gaat je echt niet helpen.
Je wilt graag het resultaat (betere conditie) maar je wilt er niets voor hoeven doen lijkt het
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, ik wil er wel iets voor doen , daarom ik train veel enz maar ik wil weten of er accesoires zijn die het beetje makkelijker maken of die er voor zorgen dat je sneller een betere conditie krijgt
Ritsuka
9 jaar geleden
Doe je intervaltraining?
En neem je genoeg rust?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik train zo'n 2 uur per dag, soms alleen conditie , dus lopen en dergelijke en soms mijn spieren (arm,been,rug,buik)
Ik rust in totaal zo'n 10 min
Ritsuka
9 jaar geleden
Elke dag 2 uur lang? Dat is wel heel erg lang.
Met rust bedoel ik eigenlijk rustdagen, een dag waarop je niet zo hard traint, maar gewoon gaat wandelen, rustig fietsen of yoga doen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik doe zelf 2-3x in de week krachttraining (een fullbody schema, zoiets als dit http://www.nerdfitness.com/blog/2010/02/15/how-to-build-your-own-workout-routine/
1 workout duurt ongeveer 30-45 minuten, ik doe een warmup met cardio, dan mijn schema met weinig rust (zodat mijn hartslag ook omhoog gaat) en dan nog wat cardio erachteraan. En daarnaast ook 2-3x in de week iets als hardlopen of fietsen, meestal iets van 45-60 minuten, soms iets minder als ik het druk heb of moe ben.
En in het weekend heb ik altijd een rustdag, waarop ik minder doe, dan ga ik gewoon een beetje wandelen of yoga doen. Ik doe mee aan van die obstacle runs, dat is hardlopen met hindernissen. Heb er laatst 1 voltooid van 13 km zonder al te veel problemen, dus je hoeft echt niet zoveel te trainen hoor.
Dan blijft er zo weinig tijd over voor andere leuke dingen in je leven.
Ritsuka
9 jaar geleden
http://www.mensfitness.com/training/build-muscle/12-signs-youre-overtraining
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ow zo bedoel je , dankje voor je info , ik zal dit een tijdje proberen...

Andere antwoorden (2)

Het schijnt dat als je aan hardlopen denkt dat je conditie ook al verbetert en dat je extra calorieën verbrand. Maar voor echt een betere conditie moet je je lichaam toch echt inspannen en zweet op je voorhoofd krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zeker bestaan die.
Neem van die pols- of enkelgewichtjes en draag die gewoon onder je kleding.
Alles wat je doet wordt dan zwaarder.
En kost meer energie.
En wat meer energie kost, heeft ook meer energie nodig.
Voorbeeld:
http://www.mammoetsport.nl/fitnessaerobic/pols-enkelgewichten/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Die dingen zijn niet gezond, want je belast je gewricht op de verkeerde manier. Je kunt wel losse gewichten in je hand houden.
Ritsuka
9 jaar geleden
http://nl.0685.com/geschiktheid/walking/201308/476572.html
Of een zware rugzak omdoen, zoals hier voorgesteld word
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die laatste link is wel vreemd Nederlands...