Moet ik gelijk uit bed gaan of blijven liggen?

Ik ben vaak erg vroeg wakker 's ochtends, kan ik dan het beste gelijk uit bed gaan of blijven liggen in de hoop dat ik misschien toch nog weer in slaap val?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb dan meestal al wel 6 uur geslapen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heb je wel eens het gevoel dat uit bed komen het meest uitputtende is wat je die dag moet doen? Ochtend sloomheid is irritant en koffie lijkt vaak de enige oplossing. Maar misschien hoeft het niet zo te zijn. Onder het laken van sloomheid schuilt een fit ochtendmens. Echt waar! We geven je 6 simpele tips om het ochtendmens in je wakker te maken. Moeilijk uit bed Tip 1: Blijf van die sluimerknop af! Elke seconde slaap die je na het alarm neemt werkt averechts. Je wordt er alleen maar slomer van. Dus in de plaats van je alarm 20 minuten te vroeg te zetten zodat je nog lekker kunt sluimeren zet je je alarm op de tijd dat je er echt uit moet. Moeilijk uit bed Tip 2: Rek jezelf uit. De rugspieren worden vaak stijf als we slapen. De oplossing: voorzie de spieren van zuurstof, het belangrijkste ingrediënt voor energie. Ga rechtop zitten in bed of ga met je benen licht gespreid staan. Zet je rechtse hand in je zij en strek je linkse hand zover mogelijk naar je rechtse voet. Hou deze positie enkele seconden vast. Doe hetzelfde met je rechtse arm. Moeilijk uit bed Tip 3: Trakteer jezelf. Gun jezelf een kort pleziertje van ongeveer 10 minuten. Lees wat pagina’s van je favoriete boek, luister naar de radio of geef jezelf een masker. Als je ’s ochtends iets in het vooruitzicht hebt wat je graag doet wordt het makkelijker om de dekens opzij te gooien. Moeilijk uit bed Tip 4: Een glas water bij elk kopje koffie. Je denkt misschien dat je van koffie wakker wordt maar het is niet wat je lichaam nodig heeft om op gang te komen. Je hebt een hele nacht niets gedronken dus je lichaam hunkert naar water. En aangezien koffie vochtafdrijvend werkt is het niet de beste keuze. Drink dus zo snel mogelijk een glas water als je wakker bent. Verder werkt het echt als je naast elk kopje koffie een glas water drinkt. Moeilijk uit bed Tip 6: Koel jezelf af. Aan het eind van een warme douche is het erg verkwikkend om de laatste 30 seconden lauw of zelfs koud water over je lijf te laten stromen. Dit bevordert de bloedsomloop waardoor je je een stuk wakkerder zult voelen. Toegegeven, niemand doet dit graag, maar het werkt echt geweldig. Probeer het eens.

Dat ligt eraan of je al genoeg slaap hebt gehad. Als je al 6 tot 8 uur geslapen hebt ,zou ik zeggen gewoon eruit. S.morgens vroeg is de hele dag vroeg.

Als je wakker bent gelijk opstaan is het beste. Je lichaam geeft aan dat je genoeg geslapen hebt. Als je daarbij ook uitgerust bent is er niks aan de hand, dan ben je een ochtendmens. Wordt je moe wakker 's morgens, dan zul je moeten kijken naar de oorzaken.

dat varieert denk ik. ga zo nodig even plassen, neem een slokje water, en draai je nog eens om. als het lukt is het meegenomen, en anders kan je er alsnog uitgaan.

Dat is allereerst afhankelijk van de hoeveelheid slaap die je hebt gehad. Heb je wanneer je wakker wordt al 6.5 uren of meer geslapen, dan kun je denk ik beter uit bed gaan (tenzij je van uitslapen houdt natuurlijk). Ik denk dat 't het beste is dat je zelf de afweging maakt wat je het moment van ontwaken het liefste doet: wil je de ochtend vroeg beginnen en er een productieve dag van maken, dan kun je er beter uitgaan. Heb je een drukke periode achter de rug en is het op een van je vrije zaterdagen, blijf dan lekker liggen. Zolang je maar zeker weet dat je goed uitgerust bent, is je keuze om ofwel te blijven liggen ofwel uit bed te gaan volledig afhankelijk van waar je zin in hebt.

Zorg voor 7 a 8 uur slaap per nacht en zorg voor ritme. Dezelfde tijd naar bed en dezelfde tijd opstaan. Maximaal 1x snoozen met de wekker en opstaan. Neem een lekkere kop thee met een ontbijt en al snel zul je merken dat je een stuk wakkerder bent. Succes!

Probeer verschillende manieren uit en bepaal dan welke de beste is.

Ik zou er gewoon uit gaan als het rond of na 6'en is. Als je na een paar dagen echt denkt dat je veel slaperiger wordt overdag kun je voortaan langer blijven liggen. En misschien veranderd je slaapritme wel iets.

Beetje blijven liggen is geen kwaad. Maar let wel op, dat je niet blijft slapen.. Dus dat je niet verslaapt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100