Staand of zittend plassen? wat is beter voor de blaas mannen(gezondheid) etc.???

Ik vroeg mij zelf af (als man) wat is nou beter voor je staand of zittend plassen? (voor de gezondheid en niet wat DE VROUW wil!!)

Staand plassen zou beter voor je zijn, maar laatst hoorde ik weer dat zitten beter voor je prostaat is.. (als ik zittend plas kan ik niet in een keer plassen dan zit er een soort korte pauze in en dan komt de rest eruit)

(zou weer goed werken tegen erectie stoornissen maar die heb ik niet)

Beetje tegenstrijdig allemaal dus wat is nou het beste voor de man?

Weet jij het antwoord?

/2500

Staand of zittend, het maakt niets uit. De plas stopt in beide gevallen als de blaas leeg is. Daarbij maakt het niks uit of dat in een keer gebeurd of met tussenpozen. Alleen als je een prostaat probleem hebt, een vergrootte prostaat, kan het plassen problemen gaan geven. Je kan dan onvoldoende druk opbouwen om de blaas geheel te ledigen en dat kan op den duur blaasontsteking veroorzaken of ervoor zorgen dat je veel vaker moet plassen. Wat wel uitmaakt is de manier waarop je je ontlasting (poep) doet. Diep zitten (hurken) is beter dan zitten op een hoge (westerse) w.c.pot. Door het diep zitten heb je minder kracht nodig om te poepen en wordt de endeldarm minder kracht belast. Daardoor heb je veel minder kans op aambeien, een pijnlijke aandoening die kan ontstaan door overbelasting van het laatste deel van de endeldarm en de kringspier.

Recent onderzoek wijst uit dat zitten beter is, omdat je zo ontspannen mogelijk moet zijn, om goed leeg te plassen.

Het is beter om te gaan zitten, ja balzak zal dan rust ondervinden. Als je gaat staan, zal je balzak geen rust ondervinden waardoor het zich laat hangen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100