Pus is een vloeibaar ontstekingsproduct dat bestaat vooral uit dode witte bloedcellen, bacteriën, en soms resten van necrotisch weefsel (gestorven weefsel).
Pus of etter is een meestal dik- of dunvloeibare substantie (kleur: witgeel of geel) die zich in het lichaam in een holte bevindt bij langer bestaande ontstekingen, of die uit ontstoken wonden vloeit. Pus zie je bij ontstekingen, abcessen en zweren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is etter, ofwel witte bloedlichaampjes. Een natuurlijk afweermechanisme in ons lichaam.
jc54