is dit een ontstoken teen of een ingegroeide teennagel?

Ik heb al een aantal weken last van een zeer pijnlijke teen. Ik weet niet goed of het ontstoken is of dat het ingegroeid is (of allebei). In het begin deed het alleen pijn met lopen, daarna kwam er af en toe pus uit en nu bloed het veel. Wat kan ik hier aan doen? Is het handig om er bijvoorbeeld een pleister op te doen of kan ik het juist beter niet doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je foto is niet te zien. Ja, zonder foto zou ik zeggen je teen al dan niet ingegroeid is ontstoken [pus eruit] nu veel bloedt. Ga naar je huisarts, laat je behandelen. Hoe is dit ontstaan? heb je [ooit] een Tetanus injectie gehad? is wel nodig. Je voet moet schoongemaakt worden, ontsmet worden al dan niet ingepakt worden met verband o.i.d. Dat doet een arts. Hoe langer je wacht hoe meer risico je loopt. Ga er morgen even langs, vroeg, en wacht tot je geholpen wordt, laat je niet wegsturen. Antwoord Het is zeker een ontstoken teen [pus] maar kan ook een ingegroeide teennagel zijn. Zonder foto is dat niet te zien. Toegevoegd na 2 minuten: Om een ingegroeide teennagel te voorkomen dien je de nagel recht af te knippen, niet om of in een hoekje, in één rechte lijn dus. Toegevoegd na 6 minuten: Inmiddels nadat ik mijn antwoord geplaatst heb, zijn er 2 foto's zichtbaar. Je hebt inderdaad niet goed geknipt en veel te kort geknipt, waardoor deze in het vlees kon groeien. Volgende keer eerder naar de huisarts om hulp te vragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100