Kan je als lesbisch stel zonder problemen naar Turkije op vakantie? (verdere uitleg)

Ik heb gehoord dat homo's/lesbisch in Turkije niet geaccepteerd worden. En dat je daar uitgescholden of raar aangekeken word als je homo/lesbisch bent.
Is dat waar? En geld dat ook op de toeristische plekken ? Ik wou daar namelijk op vakantie gaan, (en ik ga toch wel !!!) maar ik vroeg me af of het klopt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik ben ook niet van plan om uitgebreid elkaar te gaan 'aflebberen' zoals sommige dat noemen =p !
Maar ik bedoel gewoon knus op het strand/ terrasje zitten. We dagen niet uit, maar het is wel duidelijk voor de mensen om ons heen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Als je elkaar niet uitgebreid gaat staan aflebberen is er niets aan de hand! Dus,gewoon niet provoceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha ja ik heb al verdere uitleg erbij gezet.
Maar bedankt voor het duidelijke antwoord.

Andere antwoorden (7)

Inmiddels al weer 5 jaar geleden dat we in Turkije op vakantie waren. Er was daar een lesbisch stel wat niet meer durfde te gaan winkelen omdat ze inderdaad allerlei opmerkingen naar hun hoofd geslingerd kregen.

Wij hebben ze toen voorgesteld om als ze nog wilden gaan winkelen dat wij met ze mee zouden gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Toen hebben we een hele leuke dag gehad.

Maar zoals ik van hun heb begrepen werden ze eerder wel lastig gevallen toen ze samen waren. Ze werden juist gevraagd om samen te kussen e.d.

Dus het is niet overal hetzelfde. Maar dat zal het hier in Nederland ook niet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan waar je bent in Turkije. Ga je naar een stad zoals Istanbul, Ankara of Izmir, zul je er nauwelijks last van hebben.

Sommige oorden waar erg veel massatoerisme is en waar weinig autoctone bevolking woont, zul je misschien een beetje last hebben. Dat komt omdat de meeste mensen die in hotels en restaurants werken van het platteland van Turkije komen. Zij doen daar seizoenswerk en deze mensen hebben weinig kennis van de westerse wereld. Dat zijn vaak ook de mensen (meestal mannen) die een macho-cultuur-kijk hebben.

Maar Turkije is een modern land, ze zijn wat gewend. Het is alleen niet gepast om in het openbaar te gaan zoenen enz. maar dat waren jullie ook niet van plan begrijp ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7 jaar geleden waren wij als lesbisch stel in Turkije op een toeristische plek. We hadden vooraf al besloten om niet hand in hand te lopen etc. Het enige wat af en toe gebeurde was dat er gevraagd werd; Are you from Holland,are you lesbian? We hebben een supervakantie gehad; raakten meerdere malen in gesprek met Turkse mannen die vrij openminded waren en hebben daar leuke gesprekken mee gevoerd. Je kunt daar als lesbisch stel prima op vakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, je zult problemen ondervinden. Het wordt inderdaad afgekeurd.
Een vrouw alleen, of vrouwen alleen (dus zonder man) wordt behoorlijk anders, en minderwaardig behandeld dan een vrouw MET een man.

Ik ging vroeger eens met mijn zus naar Turkije.
(Het jaar daarvoor was ik naar de zelfde plek op vakantie geweest met mijn toenmalige vriend; dat was een super vakantie, heel romantisch en we werden vriendelijk en behulpzaam behandeld!).

Samen met mijn zus was het een omgekeerde wereld.
Omdat we voortdurend nagestaard en gefluisterd werden zijn we (uit veiligheids overwegingen ) maar hand in hand gaan lopen.

Toen werden we door het gehele mannelijke volk uitgemaakt voor lesbiennes! (afgekeurd!, maar voor ons beter, want zo konden we ten minste nog thuis komen).

We hebben de hele vakantie 's avonds in ons bed boeken liggen lezen!

Turkije bleeeh!

Geef mij maar Griekenland!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Arabische landen is een stel vrouwen of een stel mannen alleen, die jong zijn en er een beetje uitzien zeer geliefd bij de lokale jeugd. Maar dat is geen prettige zaak, omdat ze rare voorstellen doen en altijd uit zijn op seks. Het gaat er dus niet om of je lesbisch bent. Die jongens willen gewoon neuken en denken dat jij daar op zit te wachten. Lesbo's en homo's kunnen gewoon goed leven, maar je krijgt rare voorstellen allen die niet als mannetje en vrouwtje rondloopt. Zelfs ik op mijn oude dag. Ze zijn niet onaardig of agressief, maar alleen verschrikkelijk hitsig. Advies: Istanboel OK, maar ga anders naar Griekenland of zelfs Spanje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Cordoba e.o. is ook behoorlijk arabisch, oud en bezienswaardig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, er is genoeg homo's en lesbisch in Turkije. Ze worden wel geaccepteerd. Maar er zijn ook wel mensen die het raar zien. Maar dat zijn wel weer een paar. Niks mis mee...
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dat kan best. Ik heb een vrouwelijke collega die ieder jaar met haar vriendin naar Turkije op vakantie gaat.
Wel in de toeristische gedeelten van Turkije.