Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Al meer als 1,5 jaar elke dag de hik, wat is er nog aan te doen?

Ik zal een uitleg geven bij mijn vraag, ik ben een meisje van 16 jaar en ik heb al anderhalf jaar de hik. Ik had het destijds al een halfjaar toen ik merkte dat het echt niet weg ging, naar de huisarts en vervolgens het ziekenhuis in mijn stad geweest. Beiden konden mij niet helpen en ik ben door gestuurd naar het UMCG in Groningen, ik heb hier allerlei medicijnen gehad die 'misschien' wel konden helpen. Helaas, geen een had ook maar een beetje effect. Inmiddels heb ik een MRI-scan voor mijn hersens gehad (misschien was hier wat mis, dit wilde het ziekenhuis uitsluiten) niks aan de hand, alles was prima in orde. Ik heb al een slikfilmpje laten maken bij de KNO arts ook hier kwam niks uit. Ik ben al meerdere malen door artsen onderzocht maar dat heeft allemaal tot niets gebracht. Nu krijg ik over 2 maanden een kijk operatie in mijn maag, de artsen hebben gezegd dat dit hun laatste optie is en zij mij anders verder niet meer kunnen helpen. Zeer frustrerend want er is nog geen één dag geweest dat ik niét heb gehikt. In het begin hikte ik zo 100 keer of meer op een dag, dat is nu wel verminderd naar zo'n 50 keer op een dag, maar het blijft storend. Het stomste aan dit alles is dat wanneer ik met een dokter praat ik op dat moment niet hik en wanneer ik 3 stappen uit zijn kamer heb gezet het weer begint, is er iemand die nog tips heeft? Alles is welkom!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
fremar
9 jaar geleden
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/117601-aanhoudende-hik.html

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord