Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je ringworm ook overbrengern op je eigen lichaam?

Als ik het bijv. op mijn arm heb zitten en ik gebruik en handdoek en droog eerst mijn arm af en daarna mijn been, kan ik het dan ook op mijn been krijgen of maakt dat niet uit?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja dat kan!
Het is zeer besmettelijk, je moet daar echt heel goed mee uitkijken en die handdoek alleen gebruiken voor je arm.
Daarna een schone pakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus dat zou betekenen dat ik eigenlijk ook elke dag me bed moet verschonen? aangezien men deken ook wel verschuift
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, en elke dag schone kleren aan doen.
Ik weet niet of het mag, maar anders kun je meschien voor je naar bed gaat de plek afdekken war de ringworm zit.
Je hebt het op je arm, zeg je He, meschien een t-chirt met lange mouwen aan in bed, en die elke nacht verschonen, dan komt het niet in je beddengoed. Lastig zo'n ringworm, ik hoop dat je er gouw van af bent, succes.

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan... Wees heel hygienisch hiermee, dan voorkom je uitbreiding...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat is mezelf een keer overkomen. Je moet echt heel voorzichtig zijn met het gebruik van een handdoek en goed opletten dat je met je aangetaste huid geen andere plaatsen aanraakt. Echt het is zo gebeurd en dan duurt het nog langer voordat alles weer genezen is.

Sterkte !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing