tips voor buikkrampen bij ongesteldheid?

Ik heb heel erg last van buikkrampen. Heeft iemand tips hoe ik die kam voorkomen of zorgen dat het minder word

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je veel zout tot je neemt in de periode dat je ongesteld moet worden, dan kan het pijnlijker zijn tijdens de menstruatie omdat zout vocht vasthoudt.
Zorg ervoor dat je voldoende drinkt.
Veel bewegen / lopen geeft vaak ook verlichting.
De warme kruik of een warme douche.

Maar uiteindelijk is geen mens hetzelfde en zul je zelf moeten ontdekken wat voor jou het beste helpt.

Toegevoegd na 28 minuten:
Terwijl ik zojuist zit te sabbelen op een stukje geconfijte gember, rees bij mij de vraag waar gember allemaal goed voor is. Dat het goed zou zijn voor de maag wist ik al.

Maar het blijkt dus ook tegen menstruatie krampen te helpen.
Je moet er alleen wel van houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thnx voor de info en de sites

Andere antwoorden (3)

Warme kruik, warme thee, warm bad, ontspannen.
En als je er teveel last van hebt, mag je gerust een paracetamol of een ibuprofen nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik krijg altijd buikkrampen bij ongesteldheid als ik de periode ervoor te vaak met blote voeten ( dus zonder sokken ) heb rond gelopen op de koude vloer. Misschien is dat bij jou ook het geval? I dont know,, just a tip!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je buik masseren kan ook helpen.