Hoe kom ik het snelst van mijn verkoudheid af?

Tips iemand?

Toegevoegd na 24 seconden:
Graag alleen adviezen die echt blijken te werken. Bedankt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Niets is er te doen om het te versnellen, NIETS...

Waarom vraag je advies dat ECHT werkt, weet je al dat je het niet kunt beïnvloeden, dat genezingsproces?...

Geduld hebben, niets, maar dan ook niets zal het proces versnellen... Zoals met een griep, als je medicijnen neemt duurt een griep een week, en neem je niets, dan duurt het 7 dagen... Zo ook met een verkoudheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist xinix geef maar tegengas!
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel een paracetamol dat het proces kan versnellen? Of flink sporten? Maar ik denk dat dit het beste antwoord is.

Andere antwoorden (9)

Ben je verkouden!!! maak zelf een drankje doe een halve gesneden ui in een kommetje en vul het op met donkere bruine suiker. Laat het staan tot het goed vochtig word (halve dag) en neem er een lepeltje van.

Toegevoegd na 2 minuten:
1 koffielepel lichte kandijcassonade - 1 koffielepel honing - 1 koffielepel cognac - het sap van 1 citroen - 1 eierdooier.
Al deze ingrediënten in een kopje goed mengen en er dan kokend water opgieten. Zo warm mogelijk drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet het voor het slapen gaan drinken en dan ga je behoorlijk zweten en zweet je het eruit
Zoveel mogelijk rust houden, zo lang mogelijk slapen, zo gezond mogelijk eten (veel groente en fruit), desnoods wat vitamine pilletjes of bruistabletten innemen en véél water drinken.
Als je niet al te hoge koorts hebt, probeer deze dan niet te stoppen met een pijnstiller.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb van mijn dokter begrepen dat het innemen van zink het enige is waarvan bewezen is dat de duur van een verkoudheid wordt verkort. Maar dan moet je het wel al gaan innemen bij de allereerste tekenen van verkoudheid. Bij later starten met innemen, is er geen verschil in gemiddelde duur van de verkoudheid meer meetbaar.

Anders dan dat kun je het jezelf alleen comfortabeler maken, en erop letten dat je het niet érger maakt door jezelf te verwaarlozen. Dus gezond eten, rust nemen en voorkomen dat je uitdroogt zijn belangrijk om te zorgen dat je er niet langer mee blijft zitten dan nodig.

(PS neem geen overdosis zink. Als je een potje met dit mineraal haalt bij de drogist, hou je dan aan de aanbevolen hoeveelheid pillen per dag.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lichaam moet sterker worden door af en toe ziek te zijn, zink versterkt je weerstand, dat kan je een dagje ziekzijn schelen.
+
Als je verkouden bent neem dan het volgende wonderdrankje: Doe in een glas het sap van een halve citroen, 1 el bruine bastersuiker, 1 à 2 el vieux en dan kokend water erbij. Drink dit op op de rand van je bed en ga dan meteen onder de wol! Je gaat lekker zweten en bent de volgende dag weer zo goed als nieuw.
Een verstopte neus is te verhelpen door het opsnuiven van de geur van calvados. Schenk een bodem van deze drank in een cognacglas en snuif de (heerlijke) geur op om het neusslijmvlies te prikkelen. Herhaal dit enige malen per dag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees deze antwoorden maar eens:

http://www.goeievraag.nl/vraag/snelst-verkoudheid.16539
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoomen helpt ook goed! Eventueel wat wicks in..
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door het nemen van alle mogelijke middelen duurt een verkoudheid ongeveer een week ,door het af te wachten en uit te zieken kun je dat verkorten tot ongeveer 7 dagen .
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed rust nemen, en een geschilde ui bij je bed leggen.
Klinkt wel wat grappig, maar bij mij werkt het altijd prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak een grok : Dat is in een groot glas met een borrelglaasje rum of andere sterke drank erin . giet er kokend water erbij en flink wat suiker en een scheutje citroen .Drink het zo heet mogelijk op en ga dan direct slapen . Je zult er van gaan zweten . en dan ben je er de andere dag van jou verkoudheid af .
Proost .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vlierstroop van de aldi

binnen een paar dagen ben je zo beter,als je van nature een goede weerstand heb