Is het gezond om af en toe een glaasje olijfolie te drinken?

Sommige mensen doen dit en zeggen dat het reinigend is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
28.5K

Het beste antwoord

Olijfolie, in die hoeveelheden zorgt dat de gal enorm gaat werken. De galproductie stijgt en de lever wil van alles uitstoten. Je wordt er hartstikke misselijk en beroerd van.

Een echte leverreiniging komt heel nauw. Je mag dat ook zomaar niet doen met alleen olijfolie. Het is gevaarlijk om onwetend je lever te reinigen.

Wil je toch op een verantwoorde manier je lever ontdoen van leverstenen en galsteentjes, dan kun je hier kijken:

http://www.powerdetox.nl/Default.aspx?tabid=232&language=nl-NL

Maar nogmaals; Je moet het echt volgens de richtlijnen doen. Als je er eenmaal aan begint moet je net zo lang doorgaan totdat alles gereinigd is en dat vergt nogal wat.

Ik heb het vier keer moeten doen voordat alle leversteentjes eruit waren. Maar daarna ben je gegarandeerd een ander mens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het smeert de feces... Maar anders zie ik geen gezondheidsbevorderende aspecten...

Toegevoegd na 12 uur:
toevoeging na overleg met mijn geliefde:
wat je wel met olie schijnt te kunnen doen voor je gezondheid is het volgende:
Olie therapie is een eenvoudige, maar verbazingwekkend
effectieve manier om het bloed te zuiveren wat effectief is gebleken bij talloze ziekten, inclusief bloedziekten, long- en leverproblemen, tand- en tandvleesziekten, hoofdpijn, huidziekten, maagzweren, darmproblemen, hart- en nierkwalen, hersenontsteking, nervositeit, slecht geheugen, vrouwen problemen, opgezwollen gezicht en wallen onder de ogen. De therapie bestaat uit het nippen en ‘kauwen’ van olie in de mond.

Om deze therapie uit te kunnen voeren, heb je koudgeperste, ongeraffineerde zonnebloem- of sesamolie nodig. Neem in de ochtend, op ieder moment voor het ontbijt, een eetlepel olie in je mond, maar slik het niet door. Laat de olie langzaam in je mond heen en weer gaan, kauw het en duw het tussen je tanden door zo’n 3 – 4 minuten. Hierdoor wordt de olie helemaal gemengd met speeksel en het activeert de vrijgekomen enzymen. De enzymen trekken de toxines uit het bloed. Daarom is het belangrijk om de olie niet later dan 3 – 4 minuten uit te spugen. Je wilt niet dat de toxines weer opnieuw geabsorbeerd worden. Je zult zien dat de olie een melkwitte/geelachtige kleur krijgt (verzadigd met toxines en biljoenen schadelijke bacteriën).

Repeteer dit proces nog twee keer voor het beste resultaat. Reinig de mond dan met ½ theelepel zuiveringszout of ½ theelepel ongeraffineerd zeezout. Deze oplossing verwijdert alle restanten van de olie en de toxines. Aanvullend kun je je tanden poetsen om er zeker van te zijn dat je mond schoon is. Tongschrappen wordt geadviseerd.

Enkele van de zichtbare effecten van het olie ‘kauwen’ is het verdwijnen van bloedend tandvlees en het witter worden van de tanden. Gedurende ziekte kan deze procedure drie keer per dag herhaald worden, maar uitsluitend op een lege maag. Olie therapie ondersteunt enorm en het support de leverfuncties omdat het toxines uit het bloed haalt waarvan de lever niet in staat is geweest om ze te verwijderen of te ontgiften. Hiervan heeft het gehele organisme voordeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niet gezond om puur vet te consumeren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou ik nooit zo maar doen.

Vroeger kreeg je wonderolie voorgeschreven als de bevalling op zich liet wachten. Soms kwamen dan inderdaad door de darmkrampen de weeen op gang.

Olijfolie is ook een plantaardige olie en werd in de landen rond de Middellandse Zee gezien als een all round geneesmiddel.
Uitwendig is het nog steeds overal goed voor.

In plaats van af en toe een glaasje, zou ik er toch voor kiezen om de olijfolie in de keuken te gebruiken voor allerlei gerechten. Dan krijg je genoeg binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe groot is dat glaasje?

olijfolie is gezond, met mate
dus bij de bereiding van je maaltijd
puur, in de sla of ermee kort iets bakken

ik neem nu en dan een theelepeltje
als ik weinig olie had die dag

reinigend?
water drinken en kruidenthee lijkt me eerder reinigend.