heb heel veel puisten op mijn voorhoofd...

en die puistes heb ik 3 maanden... het waren puisten maar nu zijn het rooie heuveltjes... ze gaan nooit weg...

ik heb alleen puisten op mijn voorhoofd.. nergens anders!! hoe kom ik hier van af??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vahel, als je in het echt een cap draagt, zoals op je foto, zou dat de boosdoener kunnen zijn. Zeker omdat je zegt dat het alleen om je voorhoofd gaat. Sommige jongeren dragen bijna de hele dag een cap, dat gaat broeien. Als het zo is, probeer dan binnenshuis geen cap te dragen en kijk wat er gebeurt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik draag bijna nooit een cap... mischien een keer per maand ofzo... die cap is meer voor de show...

Het beste antwoord

De puistjes hebben als de foto van jou is, met je leeftijd te maken. maar daar ben je nu natuurlijk niet mee geholpen.

ik wil je aanraden geen agressieve middeltjes te gaan gebruiken die te koop zijn bij de gemiddelde drogist.
die drogen je huid alleen maar uit, je huid reageert daar op door meer talg aan te maken, met als gevolg meer puistjes. Vrienden die nooit puistjes hadden kregen dit wel na bijv het gebruik van clerasil.

Als je het dan toch wil gebruiken alleen op de puistjes zelf gebruiken en niet op de plekken waar je nog geen puistjes hebt. de meeste denken doe meteen preventief mijn hele gezicht. niet doen!
Wat bij mij goed heeft geholpen (en ik spreek echt uit ervaring) is je gezicht elke ochtend EN avond wassen met lauw warm water. als je van dat vette gevoel af wilt kun je een tonic gebruiken die mild is, bijv voor de gemengde/ gevoelige huid. dit doe je na het wassen op je gezicht met een watje. daarna een overdag een voedende dagcreme gebruiken. s'nacht je huid lekker laten rusten en er niks op smeren.

wat echt lekker spul is, is de lijn van Vichy deze is ook tegen puistjes maar droogt je huid niet uit. ze hebben ook een dagcreme speciaal voor jou huid. en deze glimt ECHT niet nadat je hem op gesmeerd hebt. de gezicht wash zou ik niet gaan gebruiken omdat deze wel een beetje een uitgedroogt gevoel geeft. Is al snel te veel van het goede.
Vichy is alleen te koop bij de apotheek. als je erom vraagt krijg je bijna altijd gratis een monstertje om te proberen

Je moet proberen je huid niet te veel te irriteren wordt het echt alleen maar erger van! (agressieve middeltje gebruiken),of hard met een handoek over je gezicht wrijven. je kunt proberen om 1 keer per week te scruben met een milde scrubcreme. kijk even hoe je huid hier op reageert, werkt niet voor iedereen even goed.

de middeltjes van de huisarts zijn ook vrij aggresief, lees goed de bijslijter! voor sommige helpt dit wel, maar is echt niet te vergelijken met wat je bij de drogist koopt.

andere tip: stomen boven een bak heet water, is ook een goede manier om je huid schoon te krijgen!

oja, op de foto draag je een petje, ik weet niet of je dit vaak doet? maar dat kan ook een reden zijn van de puistjes op je voorhoofd. Je huid kan niet ademen en vuil en vet wat op een gegeven moment in je petje gaat zitten komt zo op je voorhoofd.

suc6!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nuja overlappen op mijn antwoord haha, jij hebt mooi uitgebreid antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (5)

je zounaar de huisarts kunnen gaan, want puisten die lang blijven zitten kunnen later kleine littekens worden. de huisarts kan je een zalfje voorschrijven die er voor zorgt dat het veel minder word, is erg goed spul, ben alleen even naam kwijd. Vriend van mij gebruikte het, en werkt echt goed. doen!

ik weet niet of dit wordt vergoedt, maar ik denk het wel aangezien het voor littekens kan zorgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke dag goed schoonmaken, niet met zeep, eventueel clearasil (is werkt ook niet bij iedereen) en met warm water. Daarna met een handdoek ruw wrijven om het droog te maken. Als het echt een groot probleem voor je is, kun je bij de huisarts een middel vragen tegen acne. Het is per persoon verschillend hoe je huid ergens op reageert. Ik had ook veel last van puisten, na 3 weken clearasil te gebruiken, werd het minder en minder. Ook zou je op je voeding kunnen letten, sommige voedingsmiddellen kun je namenlijk ook puisten van krijgen. bijv. varkensvlees, chocolade, maar ook dit is per mens verschillend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou benzoylperoxide kunnen proberen, dit kan je bij de apotheek krijgen, als dat niet werkt kan je ook nog eryacne bij je huisarts vragen. Dan moet je de ene 's ochtends smeren en de ander in de avond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puisten horen nu eenmaal bij de pubertijd. De een heeft er meer last van dan de ander, het heeft met hormonen te maken.

Het is belangrijk dat je je huid goed schoon houdt. Maar doe dit niet met agressieve middelen, want deze drogen je huid erg uit en dan ben je nog verder van huis. Gewoon wassen met een milde facewash.

Als je toch iets wilt doen, dan heb ik het volgende recept. Het maakt je huid heel zuiver waardoor poriën niet snel verstopt raken, dus de kans op puistjes is dan minder.

Koop bij de drogist gemalen lijnzaad. Meng 1 eetlepel lijnzaad met 4 eetlepels melk. Breng het aan de kook. Bij het kookpunt gelijk van het vuur halen.
Iets laten afkoelen en op een schone huid aanbrengen. Laat het ongeveer een half uur zitten en was het daarna met lauwwarm water af.

Dit mag je wekelijks doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh man, wat erg! ;-) Tijd heelt alle wonden: reinig de komende jaren gewoon goed je gezicht, gebruik goede scheermesjes (apparaat), en goede Aftershave of balsam!