Wat moet je doen als je op bed ligt en je hoort een inbreker?

Wanneer je alleen thuis bent en je telefoon in een andere kamer ligt. Doen alsof slaapt? Aanvallen? Iets anders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
27.4K

Het beste antwoord

Onmiddellijk 112 bellen indien je ongezien bij de andere kamer kunt komen, en de deur blokkeren van die kamer. Lukt het niet om bij de telefoon te komen? Heel veel lawaai maken, om hulp roepen, om politie schreeuwen: doe wat je kunt om de aandacht van zowel de buren als de inbrekers te trekken. Ga niet naar de inbrekers toe: ze gaan er echt wel vandoor als ze door hebben dat ze betrapt zijn en als iemand stennis schopt.

Het belangrijkste is jouw veiligheid, het zo snel mogelijk kunnen pakken van de dader is minder belangrijk. Ben je groot en sterk, en je denkt de inbreker veilig te kunnen aanhouden? Dan mag dat ook. Ik zou het alleen niet aanraden, het is altijd mogelijk dat een inbreker bewapend is met een mes, knuppel, boksbeugel of ander wapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

112 bellen en ze zachtjes vertellen wat je wilt zeggen en zo stil mogelijk blijven liggen, voor het geval hij je ontdekt en de inbreker plotseling een moordenaar wordt... :x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom 2 minnetjes? ik vond het best serieus...
en bedankt voor de +1 ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar mn telefoon ligt in een andere kamer. Geen min van mij trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cor,De vraag goed lezen,vooral het stukje over de telefoon.
Ik geef geen min!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Telepathische ipv telefonische verbinding??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja jammer hoe leuk de antwoorden ook zijn, de telefoon ligt inderdaad niet naast het bed.
Ik zou onder mijn bed gaan liggen. Ik hoop niet dit ooit mee te maken. Ik moet er niet aan denken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst 112 bellen en dan hard gillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou de slaapkamer deur op slot doen of blokeren. en hard tegen de inbreker roepen dat de politie onderweg is.
( hij weet toch niet dat jij geen telefoon boven hebt)
en als er nog wat drukte op straat is je raam open doen en om hulp roepen. de inbreker zal dan proberen weg te gaan denk ik
14 jaar geleden
Omdat je geen telefoon bijde hand hebt: Herrie maken, veel herrie........

Inbrekers hebben daar niet van terug!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lang geleden is er bij mij ingebroken, 's nachts terwijl ik lag te slapen. Wel wat gehoord maar dacht dat het een huisgenoot was. Slachtofferhulp ingeschakeld. (zo erg was het niet maar was benieuwd naar wat ze te vertellen hadden) Zij vertelde mij vooral geluid te maken en zeker niet te gaan kijken. (sla bijvoorbeeld op de verwarming, dat dendert door het gehele huis) Nog een tip van slachtofferhulp: alle belangrijke zaken zoals sleutels, tassen, mobiele telefoons mee naar boven nemen als je gaat slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder mijn bed ligt altijd een grote knuppel.
Ik zou, gewapend met de knuppel, op onderzoek uitgaan. Hierbij wel dusdanig veel lawaai maken dat de meeste inbrekers het hazenpad wel zullen kiezen (hopelijk).
Onderweg naar beneden zou ik wel even mijn mobieltje uit de andere kamer pakken.

Tja, en mocht ik toch oog in oog komen staan met de inbreker, eerst slaan, dan vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Demeeste inbrekers, zegt men, rennen weg als ze geluid horen. Laten we ervan uitgaan dat ze niet op moordpad zijn, maar alleen op het dievenpad. Ik zou even een paar schoenen op de grond laten vallen. of boven een wc doortrekken, of licht aandoen op de overloop.
In ieder geval, er niet naar toegaan, en hem zeker niet in het nauw brengen, want een kat in het nauw doet rare sprongen. Laat hem rustig, ongezien, vertrekken en dan gelijk 112!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen je eventuele partner schreeuwrn dat die het pistool moet pakken. Deed mijn oma ook de inbrekers stonden dezelfde seconde al 3 straten verder.

Toegevoegd na 55 seconden:
Kan ook zonder
Partner doe net alsof je er een hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is mij een keer overkomen. Ik wilde er op af gaan, maar door het lawaai sloeg de inbreker op de vlucht.
Een goede vriend, lid van een arrestatieteam, raadt het af om in de aanval te gaan. Je weet nooit wie je tegenkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
112 bellen direct.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar volgens vragensteller ligt de telefoon in een andere kamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die - is niet van mij ;-)
112 bellen als dat mogelijk is.. is dit niet mogelijk kan je lawaai maken zodat buren en/of voorbijgangers je kunnen horen.. wat ik zou doen in dit geval en de inbreker komt op mij af dan probeer ik hem uit te schakelen met een knuppel, mes of wat anders wat voor het grijpen valt.. je moet hem naruurlijk niet moet willig om het leven brengen of zwaar letsel toe brengen want dan zit je fout.. maar je mag je altijd beschermen in je eigen huis.. Hoop het overigens nooit mee te maken!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een bijl er op in hakken

Je wordt toch vrijgesproken voor noodweer