Wat zou dit op het oogje van deze Jack Russel kunnen zijn?

deze jack russel van 12 jaar heeft er al antibiotica voor gekregen en oogdruppels. het gaat maar niet over.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het kan een ingekapselde ontsteking zijn, of gewoon een inkapseling van een vuiltje. In dat geval kan de antibiotica er niet bij omdat het niet doorbloedt wordt. Zou de dierenarts toch moeten weten. Zolang de hond er geen last van heeft, zou ik het gewoon laten zitten. Al die antibiotica is helemaal niet goed voor honden, tenzij de dierenarts ook een probiotica bij geeft. Heeft hij er pijn aan als je er aanzit? Kan hij zijn ogen goed sluiten, krabt hij eraan? Als dit allemaal goed zit, gewoon laten zitten.

het is niet zo goed te zien, maar het lijkt een knobbeltje. misschien moet de dierenarts het even aanprikken, om te kijken wat er in zit, en dat eventueel te laten onderzoeken.

Het is nog erg vroeg in het jaar, maar kleine puntjes van gras kunnen zich inkapselen, vaak tussen de tenen, maar bij het oogje zou dat ook kunnen. Als er na 3 dagen antibioticum geen verbetering is opgetreden, zou ik terug gaan naar de dierenarts. Juist bij een oog zal hij eerst willen proberen met medicijnen, vóór hij gaat snijden, maar misschien moet dat nu toch gebeuren...

Ga naar de dierenarts. Als antibiotica niet werkt is het waarschijnlijk geen ontsteking. Ik heb niet de kennis jou verder te helpen. Hopelijk is het probleem zo verholpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100