Wat zou dit op het oogje van deze Jack Russel kunnen zijn?

deze jack russel van 12 jaar heeft er al antibiotica voor gekregen en oogdruppels. het gaat maar niet over.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
denk je dat wij wel weten wat je dierenarts niet weet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de dierenarts (de hond is van een vriend) komt er inderdaad niet uit.
mogelijk dat iemand hier op goeievraag het her-kent en er wat op weet. je weet maar nooit toch.

Het beste antwoord

Het kan een ingekapselde ontsteking zijn, of gewoon een inkapseling van een vuiltje. In dat geval kan de antibiotica er niet bij omdat het niet doorbloedt wordt. Zou de dierenarts toch moeten weten.

Zolang de hond er geen last van heeft, zou ik het gewoon laten zitten. Al die antibiotica is helemaal niet goed voor honden, tenzij de dierenarts ook een probiotica bij geeft.

Heeft hij er pijn aan als je er aanzit? Kan hij zijn ogen goed sluiten, krabt hij eraan? Als dit allemaal goed zit, gewoon laten zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het is niet zo goed te zien, maar het lijkt een knobbeltje.
misschien moet de dierenarts het even aanprikken, om te kijken wat er in zit, en dat eventueel te laten onderzoeken.
Rieneke1
14 jaar geleden
Het is nog erg vroeg in het jaar, maar kleine puntjes van gras kunnen zich inkapselen, vaak tussen de tenen, maar bij het oogje zou dat ook kunnen. Als er na 3 dagen antibioticum geen verbetering is opgetreden, zou ik terug gaan naar de dierenarts. Juist bij een oog zal hij eerst willen proberen met medicijnen, vóór hij gaat snijden, maar misschien moet dat nu toch gebeuren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje nieuwsgierig voor je antwoord.
ik zal het baasje raadplegen ivm dat gras..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de zomer zijn vooral de grashalmen die 'mouwenkruipers' genoemd worden, berucht.
Ga naar de dierenarts. Als antibiotica niet werkt is het waarschijnlijk geen ontsteking. Ik heb niet de kennis jou verder te helpen.
Hopelijk is het probleem zo verholpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje zeeziel. ik vraag het voor een vriend.
mogelijk her-kent iemand hier dit probleem.
vandaar dat ik de vraag hier deponeer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bovenstaande antwoorden zouden kunnen, maar ik denk dat het te vroeg in het seizoen is voor graszaadje of iets dergelijks...