Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb sterkere contactlenzen nodig maar heb nog meerdere nieuwe paren liggen van mijn oude sterkte. Wie weet of daar een goed doel voor is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
754
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat denk ik niet, net als geneesmiddelen worden contactlenzen niet hergebruikt, als het een bril was geweest, was die dat wel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, dat zou ook niet verstandig zijn, contactlenzen moeten hygiënisch gebruikt worden, er zit een houdbaarheidsdatum op lenzen en vloeistoffen, na openen zijn lenzen maar beperkt te gebruiken. Bovendien moet je de vloeistof maximaal op kamertemperatuur bewaren, wat ook niet voor veel mensen waarvoor de goede doelen werken, mogelijk is. Ook is het mogelijk dat de gever, de verpakking ooit heeft open gehad en je dus nooit weet wat met de lens is gebeurd. En dan nog, lenzen zijn veel te duur voor de mensen die gebruik maken van goede doelen en de lenzenvloeistof is niet voor iedereen te kopen. Om geen enkel risico te nemen, worden alleen brillen geaccepteerd voor goede doelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding