Ik heb sterkere contactlenzen nodig maar heb nog meerdere nieuwe paren liggen van mijn oude sterkte. Wie weet of daar een goed doel voor is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat denk ik niet, net als geneesmiddelen worden contactlenzen niet hergebruikt, als het een bril was geweest, was die dat wel.

Antwoorden (1)

Nee, dat zou ook niet verstandig zijn, contactlenzen moeten hygiënisch gebruikt worden, er zit een houdbaarheidsdatum op lenzen en vloeistoffen, na openen zijn lenzen maar beperkt te gebruiken. Bovendien moet je de vloeistof maximaal op kamertemperatuur bewaren, wat ook niet voor veel mensen waarvoor de goede doelen werken, mogelijk is. Ook is het mogelijk dat de gever, de verpakking ooit heeft open gehad en je dus nooit weet wat met de lens is gebeurd. En dan nog, lenzen zijn veel te duur voor de mensen die gebruik maken van goede doelen en de lenzenvloeistof is niet voor iedereen te kopen. Om geen enkel risico te nemen, worden alleen brillen geaccepteerd voor goede doelen.