Bang om dood te gaan in mijn slaap, tips?

Ik heb een aangeboren hartafwijking. De laatste paar jaar ben ik hier erg mee bezig, omdat ik mijn hart sterker voel kloppen dan andere mensen. Ik heb nu sinds een paar dagen een enorme angst om te gaan slapen en let voortdurend op of mijn hart nog wel klopt. Hierdoor heb ik ook een onregelmatig hartritme, omdat ik me druk maak. Dit maakt mijn angst nog erger. Heeft iemand tips om beter te kunnen slapen en minder over mijn hart na te denken? Ik ben nu ook 'doodsbang' om te slapen terwijl ik oververmoeid ben.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.7K

Het beste antwoord

Een niet onaardig bedoelde opmerking : je merkt dan niet dat je dood gaat als je tijdens je slaap sterft. Richt je op andere dingen . Angst is verlammend en verziekt letterlijk je leven. Word geen hypochonder, praat met de dokter. We kennen allemaal angst om te sterven, jij met een hartafwijking en ik weer met iets heel ander akeligs. En alle andere mensen op deze planeet.
Hoe dan ook, het leven is een terminale ziekte.Van leven ga je dood. Maak er dus in de tussentijd het allerbeste van! Slaap lekker in en denk op de een of andere manier weer over wat je morgen voor leuks gaat doen. Plannetjes maken!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk rustige filmpjes op je mobiel, iets wat niet shokkend is. Denk aan hoe je dag was, wat je leuk en minder leuk vondt. Dat helpt bij mij.

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb ik allemaal al geprobeerd, maar zodra het licht uitgaat word ik gewoon heel bang, ik schiet ook gewoon steeds mn bed uit omdat ik denk dat mn hart stopt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
denk aleen aan leuke dingen, aan bv je hondje, je partner, je vorige vakantie of aankomende vakantie enz. maar blijf naar leuke dingen zoeken en maar herhalen maar blijven vertellen in je gedachten.als je dit blijft doen gaat het je echt lukken hoor.
Ga eens met een (medisch) psychiater praten, die kan je er misschien vanaf helpen. De huisarts kan jou naar zo iemand doorverwijzen
9 jaar geleden
Kalmerende tips voor tijdens het slapen :

1. Adem in via de neus, en adem uit via de mond. dit werkt kalmerend.
2. Adem in via de neus, en na 2 sec. uit via de mond. Ook dit werkt kalmerend.
3. Via de buik ademen. Dus dat je buik zegmaar als het ware beweegd. Hier word je kalmer van.