Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vandaag kreeg ik het aanbod om een Mindfulness training te gaan volgen. Wie heeft er ervaring mee? + of -

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen persoonlijke ervaring, maar van horen zeggen is het zeker de moeite waard om te doen. Zelf sta ik er ook voor op de wachtlijst! Ik volg je vraag even. +1 in ieder geval.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Mijn huisarts raadde me vorig jaar een Mindfulness training aan. Ook wel aandachtstraining genoemd. Ik heb vier lessen gevolgd; voel me er niet zo bij thuis, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. Trainingen worden inmiddels in het hele land gegeven. De cursus wordt veel gebruikt voor mensen die al vaker een depressie hebben gehad. Er wordt je geleerd aandacht te hebben voor het hier en nu en vooral mild naar jezelf te kijken zonder te oordelen. Heeft voor zover ik dat ervaren heb niet veel met spiritualiteit te maken. Je krijgt oefeningen om te ontspannen en elke dag 'huiswerk'. Zeker in het begin moet je minstens één activiteit met je volle aandacht doen. Zoals met douchen b.v. voelen hoe de waterdruppels op je huid komen. Het gaat er vooral om dat je je automatische piloot leert uitschakelen en alleen bezig bent met wat er op dat moment IS. Dat is nog niet zo eenvoudig, trouwens. Als je verwezen wordt door b.v. je huisarts worden de kosten vergoedt. Na de cursus werd ik nog een jaar lang gevolg d.m.v. interviews en vragenlijsten. Voor de één wellicht een prima cursus, voor de ander wat minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dank je

Andere antwoorden (2)

Heel goed, Randolph geeft die in Nederland... Een aanrader, jammer dat die zo veel niveau´s heeft weer... Maar om op het spirituele pad te komen is dit een goed begin...

Maar je hoeft niets te doen, niets te leren om te realiseren, maar voordat je dat weet moet je wel iets gedaan hebben...

Toegevoegd na 14 minuten:
.

.

Doe Randolph de groeten als je die cursus doet (en zijn vrouw)...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
-1. Er werd gevraagd naar mensen die er ervaring mee hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus Xinix. Daarom antwoord hij lijkt mij. En geeft advies +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Xinix, mindfulness is niet alleen interessant voor mensen die op het spirituele pad willen komen. Natuurlijk kan dat helpen, maar ook zonder spirituele interesses is het een heel erg interessante cursus om te volgen omdat je leert in het moment te leven en dichter bij jezelf komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Dounja... Ik weet het, het is ook om angsten te overwinnen, enz enz...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn trouwens inmiddels wel meer mensen dan Randolph die deze cursus geven. Zou niet goed zijn anders, die man zou zich helemaal overwerken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het heeft niets te maken met spiritualiteit, maar meer met rustig worden en aanvaarden van jezelf
Ik heb er ervaring mee. Als je erg druk in je hoofd ben en wat rustiger wil worden is het heel goed voor je. Het is ook leuk om het met anderen te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing