Is slapen met meerdere kussens opelkaar gestapelt slecht voor je nek?

Ik slaap het liefst met meerdere kussens op elkaar dit zijn dan niet allemaal hele dikke kussens maar ik heb 1 gewoon normaal zacht kussen met 3 hele kleine schootkussentjes... Ik hoorde geruchten dat dit heel slecht kan zijn voor je nek... Is dit echt zo of zijn dit fabeltjes?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook heb ik ze meenstal niet allemaal op elkaar liggen maar allemaal naast elkaar...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk (maar dit alleen gebaseerd op mijn persoonlijke mening) dat het slecht voor je is als je last van je nek krijgt.

Antwoorden (1)

Of de kussen die jij gebruikt goed zijn voor je is moeilijk 1-2-3 te beantwoorden. Het is vooral afhankelijk van hoe je slaapt (op je rug, zij of buik).

Wat belangrijk is is dat je hoofd en nek zo worden ondersteund dat ze een rechte lijn vormen met je ruggenwervels. Als je nek of hoofd "hangt" of naar boven wijst dan belast je de spieren in je nek tijdens het slapen in plaats van dat je ze ontspant. Daardoor kun je wakker worden met hoofdpijn of spierklachten.

Als jij met je kussens lekker ligt en ontspannen wakker wordt dan is de manier waarop je slaapt blijkbaar een goede methode voor jou.

Wat je zou kunnen overwegen is om bij een goede beddenzaak eens te kijken naar een groot en/of dikker kussen zodat je niet met meerdere kussen hoeft te slapen. Het gevaar van meerdere kussens kan zijn dat als er eentje wegschuift als je slaapt dat je dan een onverwachte beweging met je hoofd maakt en misschien last van je nek krijgt.