Is er bij iemand met cup AA een borst vergroting vergoed?

Mijn borsten zijn zo klein dat ik geen cup maat heb. Ik ben hier elke dag mee bezig en heb er psychisch echt last van. Ik lijk net een jongen. Toen ik zwanger was dacht ik eindelijk! Maar NEE, ze zijn weer helemaal klein. Mijn vraag was of iemand dit ook heeft en of ze een borst vergroting vergoed gekregen hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Borstvergroting valt onder plastische chirurgie. Plastische chirurgie wordt in principe niet vergoed behalve:
- Aangeboren misvormingen in het gezicht of op het lichaam
- Geslachtsverandering bij transseksualiteit (hier vallen de borstprotheses niet onder)
- Een lichamelijk probleem dat je beperkt in je dagelijks functioneren
- Verminkingen door (brand)wonden, ziekte, ongeval, of mislukte medische ingreep

Het moet wel zo zijn dat je van bovengenoemde ingrepen ook echt aantoonbaar opknapt. Psychisch lijden valt niet onder medische noodzaak. Voor al deze operaties heb je buiten de medische indicatie van de arts ook nog eens goedkeuring nodig van je ziektekostenverzekering. Val je niet in één van de bovengenoemde categorieën, dan zit er niets anders op dan het uit eigen zak te betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, ik ga vandaag naar de dokter toe om te kijken wat hij zegt. Ik denk dat het valt onder belemmering in het dagelijks leven.
Lon07 had het echter wel vergoed gekregen maar ik zie niet hoe je iemand persoonlijk kan benaderen. Erg jammer..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hopelijk kan de dokter uitkomst bieden. In ieder geval heel veel succes. Mocht je Lon07 nog een persoonlijk bericht willen sturen:
http://www.goeievraag.nl/bericht/