Hoe kun je flauwvallen door bier ?

Gisteren ben ik na een leuke middag met een paar biertjes thuis gekomen en alles was goed, later ga ik slapen en word wakker omdat ik naar het toilet moet. Ineens voel ik me niet goed en ik ga snel zitten, ineens word ik ''wakker en zie het gezicht van mijn vader die mij op de bank legt. Ik was helemaal bleek en heel warm, ik ben een tijdje weg geweest, binnen 10 minuten ben ik 10 keer flauwgevallen, ik weet er niks meer van maar van de middag zelf wel. Ik heb die dag weinig gegeten maar wel genoeg slaap gehad. Mijn moeder denkt dat er iets in mijn bier is gedaan, ik reageer wel snel op bier.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.6K
tinus1969
9 jaar geleden
Hoe oud ben je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ben 18 en wordt nog 19 dit jaar, ik heb al eerder gedronken en sterkere drank gaat beter dan bier, ik merk van drank als coebergh eigenlijk niks.
Amadea
9 jaar geleden
Misschien is dit bericht een goede waarschuwing: http://nos.nl/teletekst/#111_01
Een Nederlandse student is overleden op zijn verjaardagsfeest. In een kroeg werd hij onwel nadat vrienden hem met een trechter drank hadden gevoerd. Daarvoor had hij ook al stevig gedronken. Hij overleed onderweg naar het ziekenhuis.

Antwoorden (4)

Er kan een relatie zijn tussen weinig eten, alcoholgebruik en flauwvallen. Maar 10 keer flauwvallen in korte tijd is iets waarmee je beslist even naar de huisarts moet gaan voor advies.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet alleen bier, maar élke alcoholische drank kan veroorzaken dat iemand flauwvalt. En je geeft zelf al aan waarom: door het te drinken op een (vrijwel) lege maag. Je lichaam kan de alcohol veel beter verwerken als je er goed bij eet. Het heeft nu z'n bedwelmende effect vele malen sterker kunnen uitoefenen, met dit als gevolg.

Helemaal als jij al weet dat je snel reageert op een alcoholische drank moet je dat nooit meer drinken als je weinig gegeten hebt!
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik reageer eigenlijk alleen op bier, eerder was er niks aan de hand, tot ik weer wakker werd. daarvoor was ik gewoon vrolijk en alles was goed.
Amadea
9 jaar geleden
Die ervaring heb ik (alleen in mindere mate) zelf ook: hele avond kiplekker gevoeld en een paar glaasjes gedronken. En dan midden in de nacht ineens beroerd wakker worden...
Ritsuka
9 jaar geleden
dan weet je het dus voor de volgende keer, genoeg eten en drinken gedurende de hele dag, en tijdens het bier drinken tussendoor eens een cola of jus d'orange.
Amadea
9 jaar geleden
Bier en cola drink ik niet, maar jouw reactie is wellicht voor rBorst bedoeld @Ritsuka?
Ritsuka
9 jaar geleden
Was eigenlijk bedoeld als reactie op mijn eigen antwoord, foutje
Je zegt het zelf al, je hebt weinig gegeten die dag. Misschien ook te weinig gedronken die dag. Dan komt het bier veel harder aan dan normaal.
Middenin de nacht is je bloeddruk vaak ook wat lager, al die factoren bij elkaar zorgen ervoor dat jij je zo slecht voelde.
Volgende keer dus zorgen voor een betere bodem, en misschien iets minder alcohol drinken.

Toegevoegd na 54 seconden:
Gaat het nu wel weer beter? wel in de gaten houden dat het niet zomaar weer gebeurt, dan kun je beter naar de huisarts.
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nadat ik vanmorgen wakker werd ging alles weer goed, mijn hoofd was wel iets gevoelig maar dat hoort er bij. Hoewel ik eigenlijk nooit reacties heb op drank, alleen een beetje chagrijnig de volgende dag.
Flauwvallen ontstaat doordat er te weinig bloed naar je hersenen loopt. Door overmatig gebruik van alcohol ontstaat (of kans tot..) er grote verschillen in de bloeddruk. Beroepsalcohollisten hebben veelal een te hoge bloeddruk. Door de vele schommelingen vd bloeddruk passen je vaten zich te langzaam aan en heb je kortstondig een tekort aan zuurstofrijk bloed in de hersenen. En dan val je flauw. En hoe minder je eet, des te meer alcohol er in korte tijd wordt opgenomen in het bloed.