Hoe kom ik van droge lippen/koorstlip af?

ik heb daar heel erg veel last van... ik heb wel van die ene stickertjes... maar die kosten 10euro per stuk... en er zitten dan ook een stuk of 10 in ofzo...

iemand tips??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die plakkertjes werken niet echt goed, koortslip creme van de kruidvat is een stuk voordeliger en helpt wel, tenminste bij mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn voor je! Nelly3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij werken ze ontzettend goed... na een dag is de koortslip uitgedroogd... en na 2 dagen is alles weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, je hebt stikkertjes van 10 Euro per stuk, maar dan zitten er wel 10 stuks in :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze zo goed helpen, vahel, dan is een euro per koortslip toch niet zo erg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jah maar die dingen vallen er zo uit als je er met je tong op likt... en meestal mislukt het ook om ze goed op je lippen te plakken...

Het beste antwoord

Koortslip weet ik niet, ik had vroeger een tube van koortslipcreme op teatree basis, maar die bestaat niet meer.
Voor droge lippen raad ik bak en braad margarine aan, en in het speciaal die van Fertilia. Klinkt dom? Ja ik weet het... maar het werkt echt beter dan welke lippenbalsem dan ook!
Ik heb echt meer dan tien jaar problemen gehad met droge lippen, moest minstens 10 keer per dag lippenbalsem op doen, op zeer zware dagen wel 30 keer ofzo.... heel veel verschillende uitgeprobeerd.
En toen had ik een half jaar geleden een avondje geen bij toen ik bij mijn vriend sliep, herinnerde me dat iemand ooit zei dat boter ook helpt, dus de bak en braad margarine geprobeerd die in zijn koelkast stond.
En nu heb ik aan 1 of 2 keer per dag een beetje op doen genoeg. De eerste paar minuten voelt het wat glibberig, en het heeft niet zo'n lekker parfummetje als sommige lippenbalsems, maar het werkt zo geweldig!
En 1 kuipje margarine doe je echt wel een jaar mee, dus goedkoop ook nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

smeer s'avonds zinkolie op je koorslip en de volgende ochtend is het ingedroogd. Haal de zinkolie er dan af met een watje in olie(zonnebloem, olijf,baby..) Kijk alleen uit zinkolie geeft wel vlekken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij beginnende koortslip helpt tea-tree olie erg goed. Na een paar keer insmeren is je koortslip echt verdwenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fenistil! verkrijgbaar bij de drogist.
Is ook wel duur maar helpt erg goed, zelfs wanneer je een blaar op voelt komen, als het warm wordt voorkomt deze creme de blaar.

Als je koortsblaar over is, 's nachts goed invetten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een koortslip is iets anders dan droge lippen.

Bij een koortslip gebruik ik altijd Zovirax. Werkt prima (en even niet zoenen als je een koortslip hebt, voor je het weet heeft je partner het ook en dat is echt een afknapper).

Droge lippen, die hou ik altijd gewoon vet met lippenbalsem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er niet snel bij bent kom je er nooit meer van af, zie link voor behandeling.