jemotion

Toegevoegd na 40 seconden:
voetenbadje nemen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verkoopt mijn vrouw ook, groot succes!
Draag het hele jaar sandalen... Dan heb je nooit zweetvoeten en het is heel gezond voor je doorbloeding...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kamfer spiritus....

Toegevoegd na 1 minuut:
Wisselbaden en kamferspiritus
Geef je voeten ’s avonds een wisselbad. Doe dit als volgt; houdt je voeten eerst 10 tellen in heet water, tot boven de enkels. Daarna 3 tellen in koud water, tot onder de enkels. Herhaal dit een paar keer, ga dan een half uurtje met je voeten omhoog zitten en smeer ze daarna in met kamferspiritus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een goed middel is,al is het volgens mij niet bewezen,is...urine.De meeste vinden dit een smerig middel,maar wel een hulpzaam middel.Ik doe het elke zomer als ik zweetvoeten heb.Wel goed wassen daarna.

Toegevoegd na 5 uur:
Het moet wel je eigen urine zijn hebben ze mij verteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanwaar dat minnetje? Het is een volwaardig antwoord op de vraag! Urine helpt trouwens ook tegen wratten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ ter compensatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij ook een +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnx...ik dacht al...nu geef ik eens een zinnig antwoord,waarbij ik niemand op de kast jaag,is het niet goed,haha.En dat terwijl het écht helpt.Beetje onsmakelijk misschien,maarja...als het maar helpt.
Tegen natte sokken : een extra paar sokken meenemen.
Het kan ook aan je schoenen liggen . In sommige schoenen krijgen je voeten het snel te heet.

Verder zijn er "ademende "schoenen van het merk Geox. Deze hebben kleine gaatjes in de zolen en in het leer ( of een stukje doorlatende stof op de voorkant) .

Als je voetengeur bedoelt: een duur maar super goed middeltje is Pedicare. Te koop bij de schoenmaker / hakkenbar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt ook voetendeo kopen, volgens mij bij de kruidvat. Als je dit een aantal dagen opspuit elke morgen is na een week je zweetlucht weg! :D ik ben het levende bewijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je last hebt van zweetvoeten moet je 's avonds je voeten insmeren met zinkzalf een week lang, en er dan (oude) sokken overheen doen. Na een week heb je voor een paar maanden geen last meer van zweetvoeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dit is het enige wat helpt en ik spreek uit ervaring.
In de apotheek kun je een lotionnetje halen:

Aluminiumhydroxichloride lotion. Dat werkt echt.
Het zorgt dat de zweetkanaaltjes in de huid als het ware worden vernauwd.

Toegevoegd na 4 minuten:
Mijn zoon had er ook erg last van, en als apothekersassistente kende ik het, dus nam ik het mee.
Het werkte heel goed, en toen hij het een tijdje had gebruikt, werd het nooit mee zo erg als daarvoor.

Het vervelende van overvloedige zweetproductie is dat er vaak een bacterie in gaat zitten, en die veroorzaakt nou net die geur. Na zo'n lotionbehandeling zijn die bacterieën ook weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te voorkomen, dat je voeten gaan stinken, is het ook heel belangrijk, je schoenen om de dag te dragen, en één dag te laten uitwasemen. Verder geen sokken dragen met synthetische bestanddelen : katoen en wol stinken veel minder dan nylon en zo. Elke dag schone sokken aantrekken, en tussen je tenen, na goed afdrogen, wat talcpoeder wrijven. Je kunt, als je echt extreem zwetende voeten hebt, ook nog talkpoeder in je schoenen strooien, voor je ze aantrekt.

Verder zijn alle tips qua deo's en kamferspiritus hierboven al gegeven.

En de goede tijd van de open schoenen komt er tenslotte al weer heel snel aan !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Talkpoeder is veel goedkoper dan het door mij gebruikte Pedicare. Maar talkpoeder wordt volgens mij van dieren gemaakt. Dat probeer ik weer te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als rechtgeaarde vegetariër schrik ik hier een beetje van...zou Yardley-lavendelpoeder (mijn voetenpoeder) óók van dieren gemaakt worden? Dan ga ik ook acuut voor de Pedicare, want ik neem aan, dat je dat zeker weet, hè??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik denk het niet . Ik heb een beetje nagezocht via websites en talk is een mineraal. Er zouden wel hulpstoffen aan toe kunnen worden gevoegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Talk is een mineraal . Sorry ik wist het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor de geruststelling - ik ben opgelucht!!!
Ik probeer nl. nogal consequent te zijn in m'n leefwijze, dus ook geen leren jassen of tassen of banken, maar ik had er never nooit aan gedacht, dat in talcpoeder óók dieren verwerkt zouden kunnen zijn....+10 voor je moeite van het nazoeken.
Dagelijks deppen met een watje met Formaline...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boorzuurpoeder. Doe dat in je sokken en die sokken draag je 4 tot 5 dagen. Dan ben je er weer maanden van verlost.

Mijn ex had hetzelfde probleem -stank was niet te harden- en het werkte prima
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de apotheek kan je Spiritueuze Aluminiumchloride Oplossing krijgen. Dit breng je 2x per dag met vb een wattenschijfje op de voeten aan en dit vermindert het zweten en dus ook de geur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zweetvoeten ontstaan door bacteriën die door de warmtehuishouding van je lichaam (zweten) een fantastisch leven hebben in je schoenen en sokken. Er is maar 1 echt effectieve manier om te voorkomen dat je zweetvoeten krijgt en dat is er voor zorgen dat bacteriën niet kunnen ontstaan! Alcohol droogt niet alleen je huid uit maar werkt slechts korte tijd, smeerseltjes sluiten je zweetporien af waardoor je niet kunt zweten en dat is uitermate slecht en ongezond voor je voeten.
Het enige product op de markt wat er voor zorgt dat zweetvoeten niet kunnen ontstaan doordat er een omgeving wordt gecreëerd waar bacteriën niet kunnen ontstaan heet Podoform en is verkijgbaar bij de betere Reformwinkel en drogist. Dagelijks simpelweg op je voeten en/of in je schoenen sprayen en nooit meer last van zweetvoeten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor moet je naar een dermateloog gaan. Had ik ook vroeger. Je krijgt een poeder die je in je schoenen moet strooien. En over een week of twee is zweetvoeten weg. Echt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zinkzalf.
Goedkoop en geen gedoe, behalve ieder avond insmeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aluin
staat bij de scheerspullen
werkt echt