Bestaat er een medicijn waarmee je een paniekaanval direct kan stoppen?

In een aflevering van House krijgt een meisje een paniekaanval.
Zij krijgt een injectie waardoor de paniekaanval meteen ophoudt.
Bestaat zoiets echt?
Hoe heet dit medicijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de House aflevering was het echt direct, zodra het middeltje in de arm gespoten was.
Maar of dat echt zo is weet ik niet.
Dus laat zeggen, binnen 10 minuten?

Het beste antwoord

Ja dat is er wel, bijvoorbeeld is dat een aneasteticum... Dus het maakt je bewusteloos en dan is je aanval onmiddellijk gestopt...

Of in mildere mate zijn er sedatie-middelen... Die gooien je ook uit een aanval...

Sedatiemiddel dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een echt medicijn? Volgens mij niet. Wat kan helpen is een glas ijskoud water in het gezicht.
De schrik haalt de persoon uit de paniek.

Toegevoegd na 57 seconden:
Nu pas lees ik de toevoeging: platspuiten helpt ook. Met valium of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal iets kalmerend geweest zijn, ja dat bestaat. Valium of oxazepam bv
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alprazolam is speciaal voor paniek en angst.

Toegevoegd na 32 seconden:
maar dat duurt een minuut of 15...

Toegevoegd na 33 minuten:
Ook wel bekent onder de naam Xanax.