Bij kamelen zie je ook zo'n dergelijk geultje en dat is wel degelijk voor iets bedoeld. Namelijk dat het zweet wat van de kameel afdruipt, langs het geultje in zijn mond komt. Zo verliest een kameel nooit onnodig vocht. Bij de mensen is dit zo gebleven in de evolutie, maar niet meer nodig omdat we nu altijd genoeg water in de buurt hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank!

Andere antwoorden (1)

Dat komt doordat het gebeente in je hoofd op dat punt bij elkaar groeit. Als embryo.
De lippen die gevormd worden word dit geultje dus ook gevormd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank. Maar is dat willekeur of heeft het ook een functie?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het heeft geen functie