Hoe verloopt een oog-operatie?

Nou, leuk is anders; er is een spierfout in mijn oog ontdekt en waarschijnlijk zal ik daar binnenkort voor onder het mes moeten, om de spier bij te stellen.

Dit schijnt gewoon een routine-operatie te zijn voor de doktoren maar de huisarts kon mij er verder weinig zinnigs over vertellen.

Zijn hier misschien (ervarings-)deskundigen die weten hoe ze dit precies doen? (Ik heb nu allerlei walgelijke beelden in gedachten van mijn oogbol die deels uit de kas getrokken moet worden). En doet het achteraf nog erg veel pijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ook steeds vaker worden er verdovende druppels in het oog gedruppeld, wat een beetje branderig kan voelen.
De ingreep verloopt dan pijnloos, soms verdwijnt tijdelijk het licht uit het oog maar soms ook niet.
Verdovingen rond het oog worden steeds vaker door druppels vervangen, wat wel zo prettig is.
Het inkorten van de oogspier is inderdaad een routineklusje, het oog zelf hoeft niet open, wat infecties voorkomt.
Het is eigenlijk razendsnel gebeurd, niets om je angstig voor te maken.
Je veel sterkte wensen is eigenlijk onnodig, je onnodige angsten onder controle brengen is wel heel nuttig.
Ik vond een kies vullen eigenlijk vervelender.
Ook heb je daarna beter zicht omdat je ogen beter op elkaar ingesteld raken, wat je 3D beleving enorm ten goede komt.
Alle goeds en ga vast genieten van het resultaat wat je te wachten staat......
Dat is pas een goed vooruitZICHT......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk eens op de onderstaande link daar staat informatie over oogoperatie

Dit hoofdstuk geeft u gerichte informatie over de onderzoeken en gang van zaken ten aanzien van uw oogoperatie in het AMC. Hierdoor kunt u zich zo goed mogelijk voorbereiden op uw operatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de laatste jaren 2 oog operaties gehad,waarbij beide keren plaatselijke verdoving werd toegepast.De 1e was in het Radboud in Nijmegen waar het glasvocht in mijn oogbol werd verwijderd,omdat het door een bloeding troebel was geworden en ik al een half jaar met dat oog niets meer zag.
Ik kreeg en paar injecties rond mijn oog,die wel pijnlijk waren. De2e operatie was in mijn woonplaats,een staaroperatie Daar kreeg ik via de rug van mijn hand een roesje toegediend,zodat je even een paar minuten weg bent. In die tijd werden er weer spuiten rond het oog gezet en voel je van de operatie helemaal niets.Evenmin al van de 1e overigens. Ik zou me er geen zorgen om maken van te voren,want al met al stelt het niet veel voor!

Toegevoegd na 2 minuten:
P.s. De oogbol blijft er gewoon inzitten hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet alleen af en toe een hand voor je ogen bewegen en verder merk je er weinig van!