omdat je weerstand niet altijd optimaal is.
loop je dan tegen een virusje aan, dan ben je de pineut.
voor andere ziektes valt niet altijd een oorzaak aan te wijzen, dat is dan een geval van shit happens.
Rieneke1
14 jaar geleden
Je lijf kan op dat moment niet goed functioneren. De bloedlichaampjes zitten niet op het juiste niveau en moeten van binnen vechten tegen de virus die er uit moet, daarna moet je de weerstand weer opbouwen.

Als je te veel van je lichaam de laatste tijd hebt gevergd.
Slechte voeding, te laat naar bed. Verminderde weerstand en besmet raken bijv. verkoudheid, hoesten door anderen. Daarom wordt het lichaam slap en futloos, en heb je het nodig om weer beter te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat degene die bepaald wat er gedaan wordt (jij dus) niet altijd datgene kiest wat het gezondst is.

En wat het gezondst is, is lang niet altijd even makkelijk te bepalen, gelukkig zijn is telt namelijk ook hard mee naast vitaminen, mineralen, genoeg rust, enz.

De verschillende factoren die voor je gezondheid zorgen gaan niet altijd even goed samen, soms moet de een wat inleveren voor de ander (dit zie je met name bij op tijd naar bed en je gelukkig voelen).

Soms doe je wel alles goed maar heb je domweg de pech een verkeerde bacterie binnen te krijgen via het voedsel of via de handen, dan wordt je even goed ziek.

Eigenlijk is af en toe ziek zijn heel gezond, je lijf heeft een gezonde reactie op een indringer.

Het is goed om de tijd te nemen om je te verdedigen, voor jezelf op te komen. Je lichaam leeft in een sociale omgeving net als jij, en moet daarmee omgaan, met alle virussen, stofjes, goede en slechte bacteriën.

Toegevoegd na 2 minuten:
tweede alinea: is moet weg. gelukkig zijn telt namelijk ook hard mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziek en gezond zijn tegenpolen...
Dus jij begeeft je altijd ergens tussen die twee in...

Gezond zijn is die toestand dat het lichaam geen (extra) aandacht vraagt... Dat het lichaam dat wel en langdurig, dan ben je ziek...

Er is geen dal zonder bergen eromheen, wist je dat?

Toegevoegd na 2 minuten:
Waarom kan ik nog wel nader omschrijven: Omdat leven continu verandering is en survival of the fittest... Jij moet overleven en daardoor moet je je kunnen aanpassen, kun je dat dan ben je gezond, en kun je dat niet dan wordt je ziek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je hebt dus geen flauw benul wat 'survival or the fittest' is.
AWM
14 jaar geleden
Je toevoeging maakt het alleen maar erger.
Je hebt ECHT geen flauw benul. Maar dat heb je ook niet van de meeste zaken waarover je 100 keer per dag je diarree over ons uitstort. -1
Van de warmte zo de kou in,bij ons is de kantine 5 min lopen doch je moet naar buiten,dat kost ons bedrijf zeker 20 zieken per jaar