Nee is een fabeltje... http://gezondheid.blog.nl/actualiteiten/2008/06/19/fabel-als-je-op-je-stuitje-valt-kun-je-blind-worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je op je stuitje valt kan de dreun doorslaan naar je rug en het ruggemerg. Een beschadiging daaraan kan onder meer betekenen dat je blind raakt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar dan komt het niet specifiek door de val op je stuitje, maar de doorgegeven impact op je rug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er kan in bepaalde gevallen een zenuwblokade ontstaan die blindheid tot gevolg heeft, maar de kans is zeer klein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,dat kan wel,maar dan is niet het vallen op je stuitje de ooraak,want dat verhaal komt uit de grote volksduim,waar veel zuigwerk aan wordt verricht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het even uitgeprobeerd vorig jaar met schaatsen... stuitje gekneusd maar ik zie nog even goed als altijd. Heb daarna ook de vraag nog even voorgelegd aan de fysio en die gaf ook toe dat het een fabeltje was.

Vraag me nu af of het niet minder pijnlijk was geweest om gewoon een fysio te bellen zonder ook daadwerkelijk mijn stuitje te kneuzen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een plus voor de lach+
Het kan wel, het kan ook w33r niet. Nog niemand mee gemaakt volgens mij...