Ik maak een '100 dingen die ik wil doen/bereiken in mijn leven'-lijst. Iemand ideeën?

Het is moeilijker dan ik dacht... Ik wil helemaal niet zo veel...
Teminste, ik wil vast wel wat, maar wát?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontzettend leuk, ik denk dat ik zelf ook zo'n 'lijstje' ga maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij kunnen niet met ideeen komen voor dingen die JIJ wilt doen...JIJ wilt ze doen en als je anderen mensen gaat vragen wat JIJ moet doen dan ben je in mijn ogen raar bezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt als een bus, Naatje. Vreemd genoeg staat deze vraag er echter NOG STEEDS.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan wordt het tijd voor een melding

Het beste antwoord

Meedoen aan Lingo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (51)

De wereld intrekken (:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het leuk is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De uitdaging, niet in het keurslijf lopen wat de overheid wil. Om te beginnen
Eerste wens: Maak een 100 dingen lijstje...

de volgende 99 moet je dan zelf doen hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo, krijg je van mij ook eens een plus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke avatar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, ik had het zelf niet beter kunnen typen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Mijn doel was altijd om op mijn 35e te stoppen met werken, maar dat heeft goed en verkeerd uitgepakt. Niet doen dus.

Mooie doelen om te halen zijn bijvoorbeeld: een maand vrijwilligerswerk doen, de halve marathon lopen, een auto total loss slaan en schoppen (vlak voordat 'ie naar de sloop gaat), een maand lang geen muziek in de auto draaien, een week in retraite, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je 100% met autorijden bezig, in plaats van 75%. Probeer het eens een paar dagen, de toewijding geeft enorme rust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Eigenlijk +2 als ik zou kunnen. Een puntje voor de voorbeelden die echt heel simpel en daardoor zo mooi zijn. Het tweede puntje voor het voorbeeld van "be carefull what you wish for...".
Daar kunnen wij toch echt geen antwoord op geven. Dat moet je helemaal zelf verzinnen.
Maak zo'n lijstje niet binnen een dag of een week maar neem er de tijd voor. Telkens dat er een idee binnenkomt schrijf je die op de lijst. Misschien is je lijstje dan pas over een jaar klaar maar dan heb je wel een mooie lijst die je zélf gemaakt hebt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad, vuurvliegje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens +1
In ding wat op 1 moet staan is genieten van het leven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje kort door de bocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dikke + ! Helemaal niet kort door de bocht. Een razendsnel goed antwoord zou ik zo zeggen.
Denk een aan b.v. wat voor werk zou je het liefste willen doen, wat wil je van de wereld zien, wil je een relatie of juist liever alleen, huisdieren of niet, en waar wil je wonen, in Nederland of ergens in het buitenland, wil je een speciale vaardigheid in de kunst of bv sport gaan leren...wil je milieubewust(er) worden, sparen voor iets, aan spirituele ontwikkeling doen....een paar voorbeeldjes...succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga maar even naar de onderstaande website.
"One Hundred Things to Do Before you Die"
14 jaar geleden
Eentje die er zeker op moet staan: leren om geluk te zien in kleine dingen.

Toegevoegd na 6 dagen:
En wat je ook zeker eens gedaan moet hebben: samen met iemand waar je van houdt een flink stuk huppelen door een drukke winkelstraat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is dat Stippel! +
Moeder worden! Kun je gelijk een heleboel wegstrepen uit je lijst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zolang niets doen, totdat vanuit deze leegte vanzelf iets ontstaat:
dat ben JIJ, daar zal jouw talent liggen...
vanaf dan doen wat bij je past.
inderdaad, het is niet veel, maar het is precies wie jij bent!
anderen doen de rest, doe jij maar gewoon wie je bent!

Ik vermoed dat het iets met creativiteit te maken heeft!
Jij zal uiteindelijk vorm gaan geven aan jouw creativiteit.

Niet het eindresultaat!
maar de manier waarop zal de genialiteit ervan zijn!

Dat ben jij dus weer (de maker).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil graag een betere besteding voor mijn tijd vinden dan het maken van een 'honderd dingen die ik nog wil doen' lijst.
14 jaar geleden
Nummer 1 worden op GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil zelf uitvinden wat ik wil en niet gebonden zijn door lijstjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een keertje naar Amerika gaan?
http://clint5047.wordpress.com/artikelen/reizen-naar-de-vs-hoe-werkt-dat-nou/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede, zó goed zelfs dat ik hem al had opgeschreven voor je het zei ;)
Je leest mijn gedachten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En al die andere landen dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amerika fascineert mij enorm.
Het is zo groot...
Ik zou wel eens een road trip willen maken door de VS.
De steden zien, de stofweggetjes... Andere landen wil ik ook wel zien; China en India bijvoorbeeld heel graag, maar Amerika doet iets met me.
de film The Bucket List bekijken, daarin doen Robert de Niro en Whatshisname ook zoiets. dan heb je wellicht nieuwe inspiratie!
Zo'n lijst lijkt me iets dat met de jaren en ervaringen meegroeit. Ben benieuwd welke tips je uit de antwoorden meeneemt op je lijst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke film, maar volgens mij niet echt wereldschokkende ideeën...
Parachutespringen e.d. doen mij niet zoveel...
Ik zoek iets diepers. (Nee, niet diepzeeduiken. Figuurlijk dieper.) +
- Een muziekinstrument leren bespelen
- Een maand helpen aan de opbouw van een school in een ontwikkelingsland
- Een thuis-studie doen en eventueel een diploma behalen in iets totaal anders dan je nu doet
- Een website opzetten met bijzondere ideeën voor ..... (zelf invullen)
- Je droomhuis kopen en zelf helemaal kunnen inrichten naar eigen smaak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dag voor 5€ leven,is mij nog niet gelukt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is toch niet zo moeilijk?
Dat heb ik wel vaker gedaan, voor minder zelfs! Wel een goed idee, hoor, daar niet van :)
Zouden meer mensen moeten doen...
Ik ben wel dol op lijstjes, maak ze heel veel, maar jij stelt jezelf nogal een opgave.
Jeetje, dat lijkt me nu zo'n gedoe: 100 dingen, moeten het er echt 100 zijn? Vind ik nogal veel, zou ik niet aan moeten denken.
Je doet toch al iedere dag wat, een aantal dingen neem ik aan. Is dat niet genoeg?
Dan zet je er eerst de dingen op die je echt verschrikkelijk graag wilt en die ook op redelijk korte termijn te verwezelijken zijn.
En die ga je dan ook echt doen!!

En dan ga je verder.
Moeten er dingen op de lijst die echt te verwezelijken zijn of ook dingen waar je je leven lang van mag blijven dromen?
Het is nogal een verschil of je de perfecte appeltaart wilt bakken of dat je jezelf als doel stelt om 100 landen van de wereld te zien.
Het is nogal een verschil of je als doel hebt hier en nu gelukkig te zijn, of dat je een kasteel in Frankrijk wilt bezitten.

Dus het vragen aan andere mensen wat jij wilt, lijkt mij weinig zinnig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Word vegetariër en je levert een positieve bijdrage aan de wereld.
Het is beter voor je gezondheid, voor de economie, voor je portemonee, minder energieverbruik, voor het milieu, en je veroorzaakt minder dierenleed doordat er minder dieren gefokt hoeven te worden om vijf minuten lekker te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+!
Een goed plan. Alleen ben ik al ruim 12 jaar praktisch veganist... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan denk ik, dat het ver zoeken wordt om 100 dingen te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Een aantal opties

1. backpacken
2. trouwen
3. kinderen krijgen
4. met dolfijnen zwemmen
5. op safari gaan
6. bungee jumpen
7. andere talen leren
8. een jaar in het buitenland wonen/werken
9. een cruise maken
10. picknicken in het park
11. 1x in de maand: me, myself and I dagje
12. parachutespringen
13. crowdsurfen
14. naar een concert van je all time favoriete band
15. naar een vampierenbal
16. kurkschieten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+!
Een vampierenbal, daar had ik nog nooit van gehoord...
Ik ben helemaal gek op True Blood...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Een goede start van de 100.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.truebloodtv.nl/ Deze heb je vast al opgezocht ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja :)
Bedankt!
Gelukkig worden, kinderen krijgen, voor iemand zorgen.

Toegevoegd na 24 minuten:
Net las ik dat iemand zijn alpaca leert surfen. Ik weet niet of je dat soort uitdagingen zoekt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom moet iemand anders jouw 100 dingen lijst doen/bereiken in jouw leven maken?
Als jij zoals je zegt een heleboel niet wil en je bent daar gelukkig mee, kun je een veel lager doelstelling accepteren. Probeer te excelleren in een stuk of 10 dingen die jouw ambiëren. Lijstjes als parachutespringen, bungeejumpen of in een vaatje van de Niagra Falls afduiken is misschien helemaal niet realiseerbaar, ik ken jou niet, en mijn lijstje is geen maatstaf voor jouw leven.
Bedoel als ik alle reacties eens nalees, ben ik met mijn leven een behoorlijke saaie pief en weet je, ik heb van mijn 100 dingen lijstje al meer dan 3/4 erop zitten, daar zaten dingen bij als: een stokbroodje eten met een franse clochard, een lama in zijn gezicht spugen en proberen zijn fluim te ontwijken....mislukt, stonk de hele dag als de #^##$#^#. Moonen als de trein op het station staat, leverde een boete op wegens schending openbare zeden. Maar ook dingen als voorlezen in een bejaardenhuis, rolstoel duwen, mensen een keer mee naar buiten nemen. Gezwommen met dolfijnen, haaien aaien, leeuwen helpen voeren.
Maak je lijstje zelf, want jouw plezier is jouw plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dingen die jij zegt te hebben gedaan zijn de soort dingen die ik geweldig vind.
Al dat bungeejump- en parachutespringgedoe spreekt mij helemaal niet aan, niet in de zin dat het groots genoeg is voor op mijn lijst.
Zoals ik al (ongeveer) op een eerder antwoord heb gezegd: zelf weet ik prima wat ik wil doen in mijn leven, maar deze vraag stel ik als, zeg, "eyeopener".
Ik wil graag weten wat anderen er op zouden zetten, en zo wellicht op ideeën komen die ik zelf nooit zou hebben gehad. Dát zijn de dingen die op zo'n lijstje horen.
Mezelf blijven en zorgen dat anderen in liefde aan me terugdenken als ik aan het einde ben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een aapje knuffelen

leren motorrijden

met een bikinie in de sneeuw liggen

een boek schrijven

je eigen huis bouwen

de montblanc beklimmen

een weekend in rome shoppen

een maand lang vrijwilligers werk doen

een zwerver uitnodigen bij jou tuis en dan lekker voor haar of hem koken

diepzee duiken

piano leren spelen of een ander instrument

parachut springen

een dag niet praten

een dag niet eten

een dag in je bed blijven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indoor skydiven...
Bubble walken
Kite surfen
Ballon vlucht met diner op hoogte
Een week in retraite in een klooster
Op tv komen
Een boek schrijven en uitgeven
In een driesterren michelin restaurant het lekkerste en duurste eten eten.
Wad lopen
Cruise maken all-inclusive
Een dag uitgeven wat je wilt..
ETC. ETC.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. doen wat je al altijd gedaan willen hebben als kind...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed idee. +!
Zorg dat je iets bijzonders hebt gedaan op ieder continent. Inclusief Antarctica en Oceanië, natuurlijk.
Doe wat jou aanspreekt; ben je in Nieuw Zeeland, dan maakt het niet uit of je nu van de Sky Tower in Christchurch springt (een een tuigje, natuurlijk), of gaat blackwaterraften in een onderaardse rivier.
Ben je in Venezuela, dan maakt het niet uit of je gaat paragliden bij Angel Falls, of een week probeert te overleven in de jungle.
Zoek je een belangrijke rol in een Hindi-film, of neem je genoegen met een figurantenrolletje in een flutsoap als ONM (kan nog net)

Wat je echt aan het hart gaat weet alleen jij. Wil je in Afrika zwemmend door de stroomversnellingen van de Zambezi, bungeejumpen in Bloukrans, sandboarden in de Kalahari, af slaap je liever op een matje onder de sterrenhemel met het geluid van nijlpaarden, hyena's en leeuwen om je heen? Je kunt het zelf zo extreem of tam maken als je zelf wilt. Van berooid je laatste cent vergokken in Macau tot met een willekeurige passant trouwen in Las Vegas tot konijntjes aaien in de kinderboerderij op de hoek.

Begin al eens met van ieder continent op zijn minst 1 land op te schrijven en 1 activiteit. Een activiteit kan/mag natuurlijk ook meerdere landen bestrijken. Als het jou leuk lijkt met de bus vanaf de Noordkaap naar Kaapstad te reizen, moet je dat vooral doen.
Ga er eens voor zitten. 100 dingen heb je echt zo bij elkaar, en als je eenmaal begint... het lijstje wordt steeds langer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens de vierdaagse van Nijmegen lopen.
een geweldige ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwen op de tafelberg op je 65ste en als je dan nog mooie benen hebt in een kort mini jurkje als bruid en alleen jij en je geliefde .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeten wij natuurlijk wel eerst weten wat je allemaal al wel hebt gedaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar vriendinnen hebben laatst ook zo'n lijstje gemaakt. Een paar voorbeelden;

- Bungeejumpen
- Wordt vrijwilleger
- Je haar verven
- Ga op een reis naar Afrika/Azie om arme mensen/dieren te helpen.
- zwemmen met een mensenhaai (als dat te heftig is, ga dan zwemmen met dolfijnen, of anders koop en heel groot aquarium en een goudvis ;))
- Lees het boek; 101 Dingen Die Je In Je Leven Gedaan Moet Hebben (zie bron)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schaap scheren, of een zelfgemaakt lied, rap op YouTube plaatsen...

Dat laatste schijnt nogal populair te zijn overigens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het NU leven en de rest van de 99 schrappen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha een bucketlist! Een toekomst CV, HELEMAAL goed!

je hebt al heel wat leuke dingen aangedragen gekregen. En ze hebben je inmiddels vast al geinspireerd tot nog weer andere.
Ik ga je dan ook geen ideeen aandragen.. wel een paar richtlijnen om te zorgen dat je het merendeel ook daadwerkelijk ten uitvoer kan brengen.

-Hou de meesten van je ideeen (financieel) haalbaar. Hoe meer je er af kan strepen met de weken, maanden , jaren.. hoe enthousiaster je blijft.
Als je bijvoorbeeld over een jaar je eigen helicopter in de achtertuin wilt hebben staan zul je daar offers voor moeten maken.

- Hou je ideeen bij jezelf. Ik ben bijvoorbeeld niet zo sportief, dus de Mount Everest beklimmen zit er voor mij niet in. Hoe gaaf t uitzicht op de top me ook lijkt.
Maar ik kan me er wel naar toe laten vliegen natuurlijk ;)

-Positieve mentale instelling, laat jezelf niet ontmoedigen. Laat jezelf niet op een zijspoor zetten door negatieve mensen.

- Prioritering. Wat MOET je echt van jezelf.. wat is leuk maar minder belangrijk.

-Time management. Plan je leuke dingen en maak er tijd voor vrij. Hoeveel tijd wil je jezelf geven.. elke week 1? elke maand1? Gun jezelf dan ook die tijd.

- Wees creatief. Misschien lukt het ene niet, maar in iets andere versie wel. Life de leeuwen in afrika voeren gaat m waarschijnlijk niet worden, maar misschien mag je een welpje aaien in Artis?

En, last but not least; Angst om te falen is de nummer 1 reden om niet te doen waar je van droomt.

LAAT JE LIJDEN DOOR JE DROMEN!
Je droom, je doel. Werk constant de goede richting in.
Realiteit, Angst om te falen houdt je veelal tegen.

HEEL VEEL SUCCES!!

Een bucket list maken is zooooooooo leuk! 'M streepje voor streepje afwerken nog veel leuker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een leuk en motiverend antwoord! :) +!
Nummertje 100: vredig sterven, zonder pijn en met m'n vrienden om m'n heen...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb ik helaas zelf geen invloed op.
Kan hem ook niet wegstrepen als ik het gedaan heb...
Een walkabout in Australie met een Aboriginal stam. Ik heb zelf net een boek gelezen van een vrouw die dit heeft gedaan.

De Aboriginals uit Australië gaan eens in de zoveel tijd op pad, hun Walkabout.. Daarbij doorkruisen ze het continent over enorme afstanden. Ze lopen langs zogenaamde “song-lines”. Dit doen ze niet zomaar. Ze geloven dat de aarde is “gezongen” door de oerwezens. Door deze walkabouts houden de aboriginals de aarde in stand. In de liederen, die ze zingen als ze elkaar tegenkomen, wordt gedetailleerd hun weg beschreven.

Ben jij toe aan jouw Walkabout?

Van dit boek heb ik geleerd om anders aan te kijken naar deze fantastische, oprechte, eerlijke en pure mensen (aboriginals).
Zij hebben eigenlijk alles wat wij niet hebben in onze Westerse samenleving. Door op een walkabout te gaan zou je het leven op een andere manier kunnen gaan bekijken. En ook veel bewuster gaan leven.

Als jij ook houdt van andere culturen, zou ik dit punt niet op de lijst willen missen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
anderen helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de ware liefde zoeken en proberen daar erg mee gelukkig te worden
-met diegene trouwen op een prachtige unieke locatie
-daarmee kinderen krijgen
-een kindje adopteren, eventueel op afstand
-vrijwilliger zijn voor hulpbehoefenden, of dat nou dieren zijn of mensen
-een operatie bijwonen, maar dan wel als gezonde toeschouwer.
-in een sportwagen racen
-helicoptervlucht maken
-duiken op een prachtige plaats, waar het water zo mooi groen- blauw is
- genieten van het leven zoals het nu is en morgen en overmorgen enz. ECHT genieten,
-kijk om je heen, naar bloemen, kinderen, vogels, dieren, en ga eens een dag lang alleen maar kijken naar die dingen, zonder te praten met iemand
-een week (minimaal) lang geen telefoon, computer tv gebruiken
-veel boeken lezen, of je laten voorlezen door luisterboeken
-reizen naar prachtige bestemmingen
-nederland verkennen, ga maar op de fiets buiten de stad
-kunst leren kennen
-leren schilderen
-klassieke muziek leren kennen
-viool leren spelen of ander instrument
-een dag of langer in een burka lopen
-een dag rechter spelen of in jury zitten in usa
-lekker laten verwennen in kuuroord, massages ed
-een week op bed blijven liggen terwijl je gezond bent, lekker eten op bed, tv kijken
-alle cursussen volgen die je leuk lijken en eventueel stoppen na een paar keer
-leren dansen
-andere mensen proberen te begrijpen en leren niet te oordelen.
-onthouden dat ieder mens uniek is en dat ieder mens fouten maakt, ook jij
-jezelf mooi vinden en jezelf accepteren zoals je bent
-veel foto's van jezelf maken, op elke leeftijd
-veel foto's van je familie en vrienden maken
- eens heerlijk vreemdgaan, met echt een vreemde ????

-Gelukkig worden en blijven, genieten van alles in het leven

Toegevoegd na 20 uur:
(Ik zit de hele dag te denken wat ik nog zou willen doen, dus hier nog een paar:)
-een dag meelopen met bepaalde beroepen die je leuk lijken, bijv politie, brandweer, makelaar, enz
-naar open dagen gaan van gevangenis, politie, brandweer, ziekenhuizen, enz
-tijdens behoorlijke wind op zee varen, maar wel veilig
-als mystery shopper aan het werk gaan, en bijv mogen stelen en kijken of je betrapt wordt, wel in overleg met manager
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staan echt geweldige dingen op, dank je daarvoor!
één keer iets doen waarvan je altijd gezegd hebt dat zou ik NOOIT doen/kunnen
( en dan bedoel ik natuurlijk niet iets strafbaars)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gisteren las ik op goede hier op deze Site een dag lang alleen maar ja zeggen lijkt me ook wel leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerst wandelen door de Ardennen en later, ooit, als het ziet zitten:
beklim de Kilimanjaro, dat is een geweldige ervaring!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een week leven tussen de armen in Calcutta.
Een maand actief verblijven in een boedhistisch klooster.
Een paar patienten palliatief verzorgen tot hun levenseinde.
Te voet naar Santiago de Compostella alleen.
De helft van je jaarinkomen anoniem wegschenken aan echet armen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zingen in de regen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je niet weet wat je erop moet schrijven denk dan eens na hoe je wilt dat mensen over jou denken als je komt te overlijden. Wat wil je dat ze allemaal over jou zeggen en als nagedachtenis aan je herinneren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zelf ont-wikkelen!

Droom, je creeërt je situatie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hoofdsteden van Europa bezoeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op vakantie gaan naar een ver land en een cultuur zien, die heel anders is dan die van ons. Zo zie je hoe de wereld in elkaar zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fietstocht met tent en rugzak door west Europa! Af en toe afstappen en geld verdienen, mensen leren kennen, et cetera.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij kunnen niet met ideeen komen voor dingen die JIJ wilt doen...JIJ wilt ze doen en als je anderen mensen gaat vragen wat JIJ moet doen dan ben je in mijn ogen raar bezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ik zag toevallig vandaag een poster bij de Expo waar een Try Before You Die lijst opstond. Misschien handig om eens een kijkje te gaan nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bloed doneren
warme wafels eten in de Zweedse sneeuw
zoenen met een filmster
stijldansen
wandelen met een oudere (erg aan te raden!)
een fantastische boomhut bouwen
picknicken/twister (heb je OV?) in het gangpad van de trein
een documentaire maken over wat jij belangrijk vind en hiermee op televisie komen
een mooi lied op de piano leren (handig; piano's are everywhere)
x dagen dakloos/blind/topsporter/enz zijn