Welke tampon moet ik gebruiken?

Ik ben al een jaar ongesteld en ik gebruik alleen een tampon met het zwemmen want ik ben bang als ik een tampon gebruik op school dan weet ik niet hoe je het beste kan verwisselen, en ik gebruik nu alleen een tampon tijdens het zwemmen een mini maar die voel ik ook helemaal niet zitten maar voelt het anders als ik een wat dikkere tampon neem?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een wat dikkere zal anders voelen en daarom ga je ook het best voor een comfortabele vorm met een inbrenghuls aangezien een dikkere moeilijker in te brengen is zonder die huls. Ik raad je tampax pearl aan, ik gebruik ze zelf ook en ervaar er geen last van. Liefs.

Dat ligt aan de fase van je ongesteldheid, als je na 2 dagen 'op het hoogtepunt' van je vloeien bent kun je best een maxi formaat gebruiken. Veel handleidingen zeggen dat je na 4 uur je tampon moet verwisselen, maar doe dit pas/al als het ttouwtje bebloed is. Het klinkt raar maar dat is de beste indicator! Anders kan het irritatie opleveren als je te vroeg bent. Het is vooral proberen wat er het beste bij jou, je cyclus en je lichaam past. Voor de één is een mini tampon en inlegkruisjes voldoende, de ander heeft liever een gemiddeld en groter formaat. Probeer wat uit en kies waar jij je prettig bij voelt! En dat wisselen doe je trouwens het zelfde als met je maandverband dus dat kost niet meer moeite of tijd ;) succes!

Je kunt ze(ik wist het ook niet,maar mijn broer werkt hier sindskort dus mee) Schijnt ideaal te zijn,je kunt zelf de maten instellen. http://www.alibaba.com/product-detail/Desktop-Sealed-Cup-Tampon-Machine-LC_734867661.html Toegevoegd na 4 minuten: Zelf maken bedoel ik dus.

Je moet altijd de kleinste maat tampon nemen die nog passend is bij jouw bloedverlies. Voor jonge meisjes die niet extreem zwaar ongesteld zijn, is meestal een mini of normal een goede maat. De eerste keer altijd beginnen met een mini. De plus en zeker super plus tampons worden meer gebruikt door vrouwen die al een kind hebben gebaard. Naast de mate van het bloedverlies blijft een mini tampon soms gewoon niet meer zitten als de vagina eenmaal wat uitgerekt is geweest (klinkt onvriendelijk, maar zo is het nu eenmaal). Als je merkt dat een tampon heel snel (binnen drie uur ongeveer) door gaat lekken of als hij overdwars in je vagina draait en/of naar buiten zakt terwijl hij eerst wel diep genoeg zat, is de tampon die je gebruikt te klein voor je. Een grotere tampon voel je ook niet zitten als die op de juiste plaats zit. De vagina is heel rekbaar, bedenk maar wat er in en door moet passen! Alleen als je nog niet seksueel actief bent, kan de opening van de vagina wat nauwer zijn en is het randje rondom je vagina-opening wat men maagdenvlies noemt, vaak nog niet (volledig) ingescheurd. De opening binnenin dat randje is wijd genoeg om zeker een mini tampon door te laten zonder beschadiging, en als je voorzichtig bent is het ook allemaal soepel en rekbaar genoeg om een grotere maat in te brengen zonder problemen. Als je nu een mini gebruikt, zou ik eerst gewoon die proberen en kijken of dat snel door gaat lekken. Is dat het geval, neem dan een normal. Ga in elk geval niet van de mini naar de super plus, want dat gaat niet alleen niet werken, maar is waarschijnlijk ook helemaal niet nodig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100