Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hallo ik had een vraag over weegschaal op geikte weegschaal ben ik 20 lichter en mijn familieleden zijn rond 11 kilogram lichter .Hoe zou dat komen?

daarmee wil ik zeggen dat ik als laatst een paar keer digitale weegschalen hebt gekocht daar was ik 20 kilo meer ik ben redelijk zwaar voor mijn lengte en mijn familieleden zijn 11 kilogram zwaarder welke weegschaal klopt nou de ijzeren geijkte analoge weegschaal of de digitale?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Een analoge weegschaal is vaak minder nauwkeurig dan een digitale.
Je kan ook je weegschaal testen door er iets op te zetten waarvan je weet dat het een bepaald gewicht heeft (bijvoorbeeld een fles water of iets groter). Zo ben je zeker of het gewicht dat je weegschaal aangeeft klopt of niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen geijkte schalen geven het juiste gewicht. Die moeten dan op gezette tijden herijkt worden.
Verder moet je je altijd op EEN schaal wegen en niet telkens op een andere. Die ene schaal geeft dan aan of je bent aangekomen of afgevallen en dat is het enige dat telt.
(Lees meer...)
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat herijken is niet echt nodig. Zo precies hoef je je absolute gewicht niet vast te stellen
Wel altijd op dezelfde weegschaal wegen.
Plus.
Ivana
11 jaar geleden
Nee Reddie, ik zeg alleen dat geijkte weegschalen het absolute gewicht aangeven. Dat is alles. Ik schrijf ook dat het niet nodig is een geijkte schaal te gebruiken. Lees eerst eens goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus!
Een echte balansweegschaal is een stuk betrouwbaarder, zolang er niets is verbogen. Digitale systemen of veersystemen zijn afhankelijk van de hun goede calibratie en een lineair (of tenminste een voorspelbaar) verband tussen het indrukken van een veer enmjouw gewicht. Een balansweegschaal is van zichzelf al gecalibreerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing