waarom is je urine doorzichtig als je alleen water drinkt?

plas je je water weer uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (5)

Ja maar niet alleen water, ook afvalstoffen, zoals ureum... En dat is doorzichtig dat plaswater...

Toegevoegd na 41 seconden:
Precies waarom nog? Omdat er geen stoffen inzitten die het licht blokkeren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je veel koffie of wijn drinkt en b.v. rode bietjes eet, zal je urine donkerder van kleur zijn. Maar donkere urine, of een vreemde kleur (denk aan fluoriserend geel of zelfs oranje) kan duiden op een lever of nieraandoening.

Wanneer je gezond bent en je drinkt alleen water dan is je urine zeer helder van kleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je lichaam heeft iedere dag water nodig, de ene dag meer dan de ander (transpireren )
Als je weinig drinkt, dan houd je lichaam veel water vast en is je urine donker, soms bijna oranje van kleur.
Drink je veel water, meer dan je lichaam nodig heeft, dan gaat er veel van dat water er gewoon weer uit en is de kleur heel licht tot bijna wit.
Veel drinken is erg gezond en kan nierstenen voorkomen, het spoelt allerlei afvalstoffen je lichaam uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar te veel water drinken is ook niet goed, ik heb ergens een keer een grens van 3 liter per dag gehoord, maar ben er niet 100% zeker van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal waar, Imback, je kan er aan dood gaan zelfs!
Een donkere kleur urine betekent dat je urine te sterk geconcentreerd is. Je moet dan vaak ook minder plassen,En dat is weer een teken dat je meer moet gaan drinken.
Urine is een manier voor je lichaam om afvalstoffen af te voeren. De beste kleur voor urine is lichtgeel, strokleurig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je veel water drinkt, plas je vaker en raak je hierdoor sneller afvalstoffen kwijt. 's Morgens is je urine altijd donkerder omdat je 's nachts weinig of niet plast en de afvalstoffen zich dan ophopen. Hoe meer water je drinkt en hoe vaker je naar de WC gaat, hoe lichter de kleur van je urine wordt.