hoeveel mensen komen per jaar in het ziekenhuis door roken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
SimonV
9 jaar geleden
In Nederland wordt per jaar bij ongeveer 9.000 mensen longkanker vastgesteld. In 86% van de gevallen is longkanker het gevolg van roken.
Je mag verwachten dat deze mensen in het ziekenhuis belanden. https://www.cwz.nl/specialismen/longziekten/aandoeningen/longkanker/wat-is-longkanker.html

Het beste antwoord

Ongeveer bij 9000 mensen per jaar komen in het ziekenhuis omdat ze longkanker hebben, dus ga er maar vanuit dat het er ruim 9000 zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet alleen met longkanker kom je in het zh door roken maar ook met hartaanvallen, trombose, hersenbloedingen etc etc.