Ja, het risico op keelkanker door orale seks is zelfs groter dan door roken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wordt - in dit geval - er niet meer fellatio mee bedoeld? Immers de kans dat lichaamsvloeistoffen in de keel komen, zijn toch vele malen groter bij fellatio dan bij cunnilingus?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat wordt niet specifiek vermeld.
Zou zomaar kunnen.
Heb echter het idee dat ze dit wel specifiek zouden vermelden in het onderzoek wanneer er sprake zou zijn van een significant verschil.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat vooral om mannen met keelkanker, die vrouwen beffen met het virus dat in hun baarmoeder zit, althans zo begreep ik het.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zeg het iets vreemd, mannen die keelkanker krijgen door het beffen van ....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.nu.nl/wetenschap/2451972/orale-seks-vaker-oorzaak-van-keelkanker-dan-roken-.html Volgens de wetenschapper is het echter nog een raadsel waarom vooral blanke mannen gevoelig blijken voor het virus. “De toename van keelkanker in de Verenigde Staten is met name merkbaar onder jonge, blanke mannen. Maar we weten niet hoe dat komt.” Volgens mij weet ik voor een deel wel waarom: http://boards.straightdope.com/sdmb/showthread.php?t=226838 In my girlfriends human sexuallity text book it showed a breakdown of participation in sexual acts by race. Whites performed and received oral sex far more that blacks and a bit more than hispanics. I forget the figures but the percentage of whites received and performed almost twice that of blacks.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mannen met veel wisselde contacten:
De mannen pijpen mannen variant is er ook nog.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In die tweede bron staat wel aangegeven dat het ook over beffen gaat: "Verder pleiten deze gegevens voor de inenting van jonge vrouwen tegen HPV. Niet alleen zou dat baarmoederhalskanker bij de vrouwen zelf kunnen voorkomen, maar mogelijk zou het ook deze vorm van keelkanker bij mannen kunnen voorkomen."
samaiphon
9 jaar geleden
goed genoeg als antwoord