Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het erg als je een slapeloze nacht hebt?

Lijk mij niet.. maar dan voel je je wel erg moe die dag erna.. maar het kan toch geen kwaad?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
716

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee hoor, dat is helemaal niet erg. Je maakt het alleen zelf erg door erover te gaan piekeren, want dan raak je juist niet in slaap. Gewoon kalm blijven liggen, dan komt je lichaam toch wel aan de benodigde rust.
Wat trucs om te ontspannen zijn:
- alle spieren strak aanspannen en dat een tijd proberen vast te houden. Als je daarna alle aangespannen spieren weer los gaat laten wil de slaap wel spontaan komen.
- bedenk een leuk slaapverwekkend spelletje. Ga bijvoorbeeld voornamen met een bepaalde beginletter verzamelen, of probeer door telkens 1 letter te veranderen van een woord een ander woord te maken. Als je daar lekker over na moet denken vergeet je het piekeren, en wil de slaap vaak wel ineens komen.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Waarom denkt je dat de vraagsteller hierover piekert? Dat lees ik niet uit de vraag.
Reddie
9 jaar geleden
Plus. Geen enkel probleem. Lost zichzelf op.
Amadea
9 jaar geleden
@Antoni: dat is vaak het geval, dat iemand het erg vindt dat het hem of haar niet lukt om in slaap te vallen. Hoe meer de persoon zich daarover opwindt, hoe langer het duurt eer de slaap werkelijk komt.
Antoni
9 jaar geleden
Daar heb je gelijk in, Amadea. Ik had de vraag zelf opgevat als een gewone algemene vraag, niet als een vraag over een persoonlijk probleem.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding