Welke bh maat moet ik nemen bij de h&m?

Onder mijn borst is het 58 CM en mijn borsten 82 CM

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K
anneliez
9 jaar geleden
gewoon in de winkel vragen, goed personeel moet dat weten, en ook welk merk het beste past (niet alle merken hebben dezelfde pasvorm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet je zeker dat je ondermaat 58 cm is? Dat is echt héél weinig namelijk, dan ben je maar zo'n 19 cm breed en10 cm 'diep' ...
Bijgaand een maattabel. Maar ik kom zelf eigenlijk in winkels nooit een kleinere ondermaat dan 70 tegen. http://www.borstenforum.nl/index.php?module=pagesetter&func=viewpub&tid=1&pid=1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt @Anneliez, altijd passen in de winkel, en dan bij voorkeur in een winkel waar ze er ook verstand van hebben! Te veel vrouwen lopen in een verkeerde maat BH
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Anneliez: Ik heb het in H&M aan een personeel gevraagd maar zij konden mij niet helpen. Janlast: Ja, mijn omtrek is 58. Volgens mij hebben ze voor mij geen juist BH/bikini maat bij de H&M, omdat deze maat weinig voorkomt, maar ik wil een zo goed mogelijk alternatief welke ik eventueel ook zou kunnen passen.

Het beste antwoord

Als dat juist is opgemeten, zou je uitkomen op een 60D (zie: http://www.kleding-maten.nl/bh_maat_berekenen.html) Jouw omvang staat niet in de tabel en zou één maat kleiner zijn dan de kleinste omvang uit de tabel, één maat in omvang kleiner maakt één cupmaat groter, dus waar een omvang van 65 bij borstomvang van 82 een C zou geven, geeft een onderomvang van 60 een D-cup.

Het feit dat jouw maat niet voorkomt in de tabel, geeft al aan dat het een weinig voorkomende maat is en het waarschijnlijk erg moeilijk is een BH te vinden in jouw maat. Je zou een gespecialiseerde BH-winkel kunnen proberen. Alternatief voor 60-D is 65-C, zoals ik al uitlegde krijg je met dezelfde busteomvang een kleinere cup als de omvang onder de borsten groter wordt, dus qua omvang van de cup is 60-D gelijk aan 65-C. Als je een 65-C op het meest strakke haakje zet, heb je misschien precies een mooie pasvorm. Maar de echt gespecialiseerde zaken kunnen misschien ook wel aan een 60-D komen. Die maat zul je echter niet snel vinden bij de HEMA of Livera, je moet dus echt naar een speciaalzaak gaan.

Het verschilt ook altijd wat per merk, en de vorm van je borsten kan ook zomaar maken dat je beter een kleinere of grotere maat kunt dragen. Pas daarom altijd je BH's in de winkel, dan weet je zeker dat hij mooi zit.

Overigens is de correcte manier van meten: liefst een goedzittende BH aan, dan meten onder de BH, uitademen en het lint licht strak trekken. De borstomvang meet je over het meest volle deel van je borsten, waarbij je het meetlint wat losser houdt (niet strak aantrekken, maar gewoon losjes aan laten sluiten).

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, ik vergat dat het in je vraag specifiek ging om de H&M. Tja, als ze 65-C hebben, zou je die dus kunnen proberen. Maar dat betwijfel ik eigenlijk. Je zou dan nog 70-B kunnen nemen en eventueel de onderomvang in laten nemen als dat nodig is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nu begrijp ik het!! Bedankt.