Waarom durven mensen achteraf pas negatievere feedback te geven (zie uitleg)?

Binnen mijn bedrijf stuur ik elke maand/2 maanden een evaluatieformulier naar klanten die langs zijn geweest voor een massage. Hierbij valt het mij op dat als mensen iets negatiefs te noemen hebben of een verbeterpunt te hebben hebben, dit pas in het formulier vermelden, en bijvoorbeeld niet tijdens de massage zelf; een moment wanneer ik er écht iets aan kan doen. Voorbeeldje van vandaag dat ik las was "geef je massage met meer gevoel". Als je dat de betreffende massage had gezegt, had dat gekunt of had ik een uitleg kunnen geven. Ik kan namelijk, omdat het anoniem is, niet terughalen wat het doel van de massage was. En dus geen actie ondernemen.

Dus kortom; waarom melden mensen dit dus pas achteraf bij een evaluatie, in plaats van tijdens de activiteit (in dit geval massage)?

Weet jij het antwoord?

/2500

ik denk dat dat komt omdat het niet persoonlijk is maar van een afstandje. feedback geven is ook moeilijk. men wil de ander niet kwetsen.

Je kunt een bordje goed zichtbaar ophangen: Tevreden? Vertel het anderen Ontevreden? Vertel het mij/ons Als je een goed masseur bent, dan zul je snel aanvoelen wat een klant wil, dan zijn geen algemene regels die volgen uit een nutteloos evaluatie formulier. Je moet alleen klanten aanmoedigen hun wensen kenbaar te maken. Ik liet mij jarenlang in de What Po dagelijks masseren. Ik koos altijd een grote sterke Thai als masseur, niet een van de fragiele meisjes of jongens, omdat alleen een sterke vent mij figuurlijk kon maken en breken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100