Kun je diarree krijgen van Yakult?

Mijn vriend heeft Parkinson en is vaak behoorlijk verstopt. Nu is hij pas begonnen met yakult en zijn hele darm is leeggelopen. Heeft nu drie dagen 's morgens 1 flesje genomen en anderhalve dag diarree.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij mensen met Parkinson is de stoelgang een enorm probleem. Er wordt altijd vezelrijke voeding aangeraden, die moet je dus ook gebruiken, naast Yakult. Voorts is de peristaltiek van de darm onbetrouwbaar, dus er kan inderdaad ook diarree optreden. Je moet het toch met een arts bespreken. Want diarree kan ook nog overloopdiarree zijn, dat betekent dat er een prop zit in de darm.

Bronnen:
ervaring in de verpleging van mensen met Parkinson

nee, juist niet. Probiotica drankjes zoals Yakult peppen juist je darmflora op.

Bronnen:
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/731/Weersta...

Als het bedorven is wel.

Blijkbaar kun je daar dus diaree van krijgen. Ik neem ook elke dag een "fles" maar ik heb nooit last gehad in ruim een jaar. Maar dat het je darmflora echt veranderd kan ik ook niet zeggen.

Het kan inderdaad, maar ik denk dat het dan eerder door de suiker en melk in yakult komt. De probiotica zou juist moeten helpen bij diaree. Beter is om een pure probiotica te kopen bij een reformwinkel. Die drankjes bevatten erg weinig en je betaalt er heel veel voor.

Ja volgens wiki ken je een lichte diarree krijgen door yakult.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Probioticum

Bij Parkinson is er ernstig gebrek aan de neurotransmitter dopamine die zowel op het willekeurige als onwillekeurig spierstelsel aangrijpt. De darmperistaltiek is daardoor anders en soms ook minder voorspelbaar. Is er ook nog sprake van lactose-intolerantie, welke stoffen in Yakult aanwezig zijn, dan kun je het beschreven beeld krijgen. Door van reinkulturen uit te gaan kun je de darmflora weer gezond maken, deze zijn inderdaad in reformzaken te bekomen. Gezien de ernst van de situatie, zou ik toch zeker een arts raadplegen, een gedeeltelijke darmafsluiting is niet ondenkbaar en lost zich wellicht niet vanzelf op. Ook kunnen er andere factoren meespelen, zoals een onjuiste afstelling van de medicatie, zodat ook de darmperistaltiek daardoor niet goed is. Wacht niet te lang met het aanpakken van dit probleem!!

Het is aan te raden om een test te doen, of je vriend lactose intolerant is (of misschien koemelk allergie heeft). Dit kan b.v. bij een mesoloog, of een resonantie-therapeut. Er zullen meerdere wegen zijn om erachter te komen. De darmen en de hersenen hebben een 'samenwerkingsverband', het een bevordert het ander. Een dieet zou in dit verbad zijn Parkinson zelfs kunnen verbeteren! ik ben ergens 'blij' datjou vriend een lichamelijke reactie op iets gekregen heeft dat hij innam: zo ontstaat vaak kennis over zichzelf, (men gaat op zoek naar de oorzaak). Het zal niet de eerste keer zijn dat meerdere lichamelijke (chronische ) aandoeningen ermee zullen worden opgelost wanneer je naar de oorzaak (van het een) gaat zoeken! je kunt slechts diarree van yakult krijgen als je lichaam geen stoffen (over) heeft om yakult 'af te breken'.... (overload!)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100