Kan je je rug schade aandoen als je"andersom" vertilt

een doos gelabeld met stenen, daar zal je in krachtsinspanning indicatie voor maken voor het daadwerkelijk optillen. maar als de doos leeg blijkt te zijn en je een halve looping achterover maakt... is dat gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, 'andersom' vertillen." Goeie benaming! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
evt +jes @ 112, dit was zijn vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
112 is er niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie weet komt ie terug
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;) hier ben ik weer...

Het beste antwoord

Mijn vroegere buurman is op een dergelijke manier zelfs in een rolstoel terecht gekomen voor meer dan een jaar en dat was zelfs nog doordat het als grapje bedoeld was.
Twee van zijn collega's deden alsof ze een heel zware doos tilden en ze riepen zijn hulp in omdat ze hem zogenaamd niet meer konden houden.
Op het moment dat hij te hulp schoot lieten zij de doos los en liepen lachend weg maar de buurman verrekte op een vreselijke manier allerlei zaken in zijn rug en bekken omdat hij zich er onterecht op instelde al het gewicht opeens alleen te moeten torsen.
Dus ja , wel degelijk minstens even grote kans op beschadiging als bij het werkelijke vertillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, dat is gevaarlijk.

Ik weet van een vuilnisman dat ze de grootste hekel hebben aan vuilniszakken die veel minder zwaar zijn dan ze eruit zien, bijvoorbeeld doordat er piepschuim in zit. Daardoor kun je ook heel naar door je rug gaan, net als van te zwaar tillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ook dan kun je door je rug gaan, net zo goed... De spanning die je plots kunt maken door een inschattingsfout kan desastreus zijn... Ja dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, net zo goed. Het geeft ook een pijnlijk gevoel in de rug. Ik heb het eenmaal meegemaakt. Met gevolg dat ik nu altijd heel voorzichtig aan een hoekje voel hoe zwaar iets is.